Jag fäste mina plattor genom att blöta ner dem i en blandning av vatten och trälim.
Captains Corner
Re: Captains Corner
Ser bra ut. Jag hade nog haft plattor på golvet istället för ett plåtgolv. Köp lumppapp och klipp/skär i rutor, sen goggla lite plattsättningsinspiration. Det finns ju även färdiga plastic card med rutor, men hur kul är det? 
Jag fäste mina plattor genom att blöta ner dem i en blandning av vatten och trälim.
Tack!
Tänkte faktiskt i de banorna, plattor i något mönster på golvet!
Som byggmaterial till plattorna hade jag tänkt prova med väldiskade mjölkkartonger, vaxad kartong borde fungera lika bra som plast och där har jag obegränsad tillgång, typ.
Tänkte faktiskt i de banorna, plattor i något mönster på golvet!
Som byggmaterial till plattorna hade jag tänkt prova med väldiskade mjölkkartonger, vaxad kartong borde fungera lika bra som plast och där har jag obegränsad tillgång, typ.
Nice kaptenen! Din smittande entusiasm har fått mig att greppa airbrushen igen, tackar!
kul med temad terräng, du gillar verkligen dina Nidz!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tackar!Ismeno skrev:Nice kaptenen! Din smittande entusiasm har fått mig att greppa airbrushen igen, tackar!![]()
Kul att jag kunde få fart på en gubbmålarkollega!
Jo jag gillar mina Nidz... Det kan vara kul att titta på allt nytt som dyker upp men jag varken vill eller orkar börja om, jag vet hur jobbigt det är att komma i mål. Jag har mina 5000+ poäng och bygger vidare med terräng och modeller.
Armén är så full av minnen!
Min första Termagant, min Trygon som min sambo köpte med sig hem efter en jobbresa till Sthlm.. Sherridan som Katten sålde till mig, mina 3 rippers som en gång klarade en 11-inch charge i sista rundan och vann närstriden mot några orker. Carnifexen som åkte med till London och stod i GW Oxford Streets displayskåp i 5 dagar.
Börjar huset brinna ligger de högt upp på listan över vad som måste räddas först!
Som ägare av Sjöhästarna (Folk minns dem! Jag syns! Jag FIIIIIIINNS!) ska jag väl i äärlighetens namn säga att det nog var 3-4 lager lack innan de slutade lukta fisk. Sen var jag tvungen att lacka dem igen för att färgen skulle sitta kvar efteråt också...
Ascoolt, hur som helst. Häftig terräng, ser fram emot mer.
Ascoolt, hur som helst. Häftig terräng, ser fram emot mer.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
"look at the size of that thing.." 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Ja, den ser väldigt hög ut. Det tar 4 runder att ta sig till översta planet?
Nästa ruin kan du ju bygga så den passar ihop med denna, så har du en zone mortalis på höjden.
Nästa ruin kan du ju bygga så den passar ihop med denna, så har du en zone mortalis på höjden.
Ah den blir hög.. Syftet var ju en rejäl LoS-blocker
Kyrkor, museum och bibliotek byggs ju ofta i storlekar som får besökarna att se små ut, det här biblioteket blir nog bra till slut när detaljerna kommer på plats.
En våning är nästan prick 6" hög, om gubbarna kutar inne i mitten av trappan så är de snabbt uppe/nere, där går det nästan att mäta lodrätt!
Kyrkor, museum och bibliotek byggs ju ofta i storlekar som får besökarna att se små ut, det här biblioteket blir nog bra till slut när detaljerna kommer på plats.
En våning är nästan prick 6" hög, om gubbarna kutar inne i mitten av trappan så är de snabbt uppe/nere, där går det nästan att mäta lodrätt!