Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev: instämmer.. skönt att få något "gratis" i ett sånt här projekt.
Tack! Och på ämnet, för priset av att de tittar aningen skumt på dig när du säger att du ska bygga dioraman så går det att plocka massor av bra byggmaterial i bygghandelns kärl för spillbitar vid sågen. Snudd på gratis på riktigt! :D
lonestar skrev:Ser bra ut! Har du typhus corrosion? Den brukar jag använda i hörn och skarvar, t ex runt stolparna till räcket och närmsta biten på tappstegen mot pelaren i mitten, där smutsen samlas.
Här hade jag nog dragit lite corrosion i skarven mellan stolpe/pelare och sen duttat med en större sliten pensel för att jämna ut brytningen mellan rent och smutsigt.
Tack! Jo jag har den, har använt litegrann tillsammans med ryza rust på lite smågrejer, men inte så mycket. Har mest målat Tyranider på sistone och då är det ont om metall. :)
Bra tips, ska prova sen när jag målat klart alla pinnar och plattor och går på weathering och battledamage. Tack! :D
Boggalogg skrev:Nu, så här nån vecka senare, hur mår larverna?
Papa Nurge gör sitt bästa och har claimat några av dem nu på 3 veckor. :(
Flera har dock klarat sig långt bättre än jag trodde från början!
Bild

Imorgon blir det spel! Jag har inte fått till någon match i 7th ed ännu, så det ska bli kul att lira imorgon!
Spel för mig innebär några trevliga timmar med vänner, vem som vinner är ganska ointressant.
Vi är 4-5-6-7-8 vuxna som lyckats lösa hela eller delar av dagen från familjer och jobb, har ett hus för oss själva och siktar på spel och glatt umgänge från 09:00-läggdags, alla tar med 1500p så kör vi på. 1 mot 1, 2 mot 2, allt som känns kul!
Mitt mål för dagen är att svälja någon karaktär med Red Terror och att mosa en Knight med Bröderna Carnifex. :mrgreen:

Listmässigt tar jag med de saker jag tycker är roliga och den här gången blev det mycket som jag målat och sedan lovat mig själv ska få vara med nästa gång jag spelar:
- Mina 3 Zoanthropes samtidigt
- Bröderna Carnifex
- Alla mina 8 Raveners med Red Terror (för dagen spelad av Tyranid Prime eftersom modellen är groteskt ful)
- En full grupp nakna Hormagaunts
- Mina 7 nymålade "Stealergaunts", imorgon är de Genestealers

Bild

Bild

Jag hoppas på en rolig dag med mycket inlevelse och tjöt kring matcherna! :mrgreen:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 10 gånger.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Låter grymt nice. Kick ass!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ismeno skrev: Kick ass!
... and take names... or.. their bio mass. 8-)

@Kaptenen: skön inställning, och då finns det ingen förlorare, bara vinnare. *ful-gul tummen upp smilie* Det kanske är kontroversiellt i dagens... "klimat", men..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Larverna var nog det galnaste jag sett hittills. Vet inte om jag ska applådera keativiteten eller kräkas en smula. Kanske båda. Väldigt innovativt dock.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Innovativt? Nja.. Youtubade "Tyranid Terrain" och första klippet var en som fyllde en krater med frystorkade larver.
Ctrl+C från mig på den idén!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

dödade fexarna en knekt!?

Åt röda skräcken upp någon!?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Äsch, kreativitet är att sno nån annans hjul och göra det lite rundare.

Fast fortfarande, rätt grose.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Battle Report!

Gubbspel igår, första matchen 2vs2 med vars 1500p.
10 min före avspark rök en deltagare pga strul med barnvakt, så vår White Scars spelare (Roger för er som var på Gamers Weekend och träffade oss Gotlänningar) fick snabbt skyffla ihop 1500p av annat och köra 3000p ensam.

Här är vad som hände:

Gryning, likt varje morgon låg den övergivna ökenstaden tyst och öde
Bild

Men fasa! Tyranider! Med Imperiets trupper?!?! Å fy fan..
Kultister, förädare... En stygglese som White Scars omedelbums måste sätta stopp för!
Dock är Khanen och huvudstyrkan med bikes och flygare ännu långt borta. Några få stationerade tanks måste hålla ut tills de anländer! Det går inte... om inte.. där borta? Eldar??
Jodå, och de verkar vara ute efter att hjälpa White Scars, men ett spetsöra går aldrig att lita på helt och hållet.
Och var i hela friden kom Captain Shrike och ett gäng Raven Guards ifrån?? Ah, nya förutsättningar!
Bild

Medans en Imperial (nåja) Knight och kraftfulla tanks bombarderade White Scars linjer välde svärmen fram mellan, under och över husen
Bild
Bild

Illic Nightspear hade sett, och skjutit ner, det mesta på ett slagfält - Men den här besten var något ur hans värsta mardrömmar. Tillsammans med sina trogna Rangers avfyrade de allt vad de förmådde, men odjuret flög tillsynes helt oskadd vidare och svarade med att dränka dem med en våg av levande ammunition! Hade de inte slängt sig ner på hustaken och intill väggarna hade de inte haft en chans - Vad var det här för monster?!?!
Bild

Bakom huset där Illic Nightspear och hans Rangers kämpade för livet mot en överlägsen fiende såg en Harlequin Troupemaster det andra hotet mot dem.. ur skuggorna hade en grupp lömska Genestealers smugit sig fram till huset! De var redo att storma upp för väggarna och snabbt göra slut på vad som fanns kvar av Illic och hans enhet, Harlequins måste ingripa!
Troupemastern tog täten och rusade mot de hänsynslösa elitmördarna.
Shadowseern i slutet av ledet öppnade sinnet till warpen för att förstärka attacken, det blev hans livs sista beslut.
Med ett vrål från en annan värld flimmrade han till från verkligheten innan hans sinne överbelastades och spred hans kropp över fältet i en våldsam explosion som bara lämnade Troupemastern och hans 2 närmaste Harlequins vid liv.
Bild

Två Genestealers hann huggas ner innan Harlequinsens sista dans var över
Bild

Shrike och hans Vanguards anlände före Whitescars huvudstyrka. Efter att ha skadeskjutits av Knighten från andra sidan staden avancerade de till bättre skydd intill en husvägg.
Ljudet av massiva vingslag ovanför dem borde ha triggat deras övermänskliga reflexer till att skjuta ner otyget, men monstret var steget före sitt byte.. Shrike vred sig i smärtor när besten utan ansträngning lät sin mentala styrka paralysera honom och hela hans enhet, han svor en förbannelse över sveket och suckade uppgivet när en av Imperiets flygare utnyttjade deras tillstånd, sänkte sig ner mot dem och avrättade enheten skoningslöst till sista man.
Bild

En White Scars Stalker fick in sin missile-lock på Hive Tyranten och avfyrade!
Hur en sådan stor skräcködla kunde vara smidig nog att på ett ögonblick vinkla kroppen helt om, spinna runt i luften och se missilen svepa förbi var bara början på de båda båda besättningsmännens förundran.
Hive Tyranten vred sig rätt igen och släppte lös en massiv svärm av projektiler mot tanken med en kraft som välte omkull den. Det enda stridsdugliga kvar i staden av White Scars styrkor var nu missilen som tog upp jakten på Hive Tyranten, och några få Eldars som troligen var på deras sida.
Bild

Reserver! När White Scars huvudstyrka började anlända till fältet var det inte längre en strid som stod och vägde, det var istället en massaker och ett räddningsuppdrag.
En ny grupp Tyranider dök dessutom upp ur jorden, märkligt nog helt isolerade från övriga Tyranidstyrkan, och här såg White Scars sin chans att säkra en flank och sedan ta över slagfältet meter för meter därifrån.
Först behövde bara denna grupp jätteormar förgöras, ett ansvar som föll på tre Landspeeders och en grupp Sternguards i en Razorback.
Bild

Även i luften fick White Scars förstärkning!
Bild

Men så även Kultisterna.. Det blev en kort närvaro i luftrummet för White Scars
Bild

Jätteormarna hade multimeltats ner till halv styrka, resten syntes in men Sternguards skulle garanterat ta hand om dem.
Vad som uppifrån bara sett ut som dimma bakom en grupp mindre Tyranider och därmed säker mark att landa på visade sig vara något helt annat. Dimman var Tyranidernas eget verk, den verkade komma ur ett märkligt monster med tentakler, men det var vad som stod framför den som var problemet.
En massiv Carnifex dundrade mot dem! Innan Landspeedersen hann vrida sig mot den så exploderade den bakre av dem.
Ännu en Carnifex.. Den främre Landspeedern krossades av kraften av sammanstötningen och den tredje slets likt en bit kött i stycken mellan de två bestarna. Måtte det gå bättre för Sternguards..
Bild

Plasma, Laser, Hellfire Rounds. Förgäves, förgäves, förgäves.
Mycket missade de 4 jätteormana som överlevt Multimelta-attacken och när de väl träffade dem och med all logik skulle ha dödat så fortsatte de storma fram. Inte ens en Space Marine skulle överleva sådana skador..
Bild

Kavalleriet kommer! På helt motsatt flank mot där Sternguards behövde dem anlände den första gruppen av White Scars bikers, ledda av en Librarian. De hade totalt felscoutat, eller medvetet försetts med felaktig information, för att köra i samlad grupp rakt in i Kultisternas skyttelinje kunde bara sluta på ett sätt..
Bild
Bild

Khanen kommer! Med mer förstärkningar! Men för få.. och för sent...
Slaget var redan förlorat, det fanns inga överlevande att rädda, det fanns inget syfte med att också dö idag.
Khanen blåste reträtt.
Förrädaren Commander Dusk, svikaren Illic Nightspear och den fördömda Hive Tyranten adderades till The Roster of the Hunt, Khanen visste precis vilka 3 lansar deras försilvrade huvuden skulle placeras på i framtiden.
Bild
Bild

Vi spelade Mission 2, där du får fler Tactical Objective kort ju fler objektiv du håller.
Vi hade flyt rakt igenom och fick de rätta korten och fick in våra reserver när de behövdes, och tärningsgudarna var absolut på våran sida.
Utöver att inte få in sina reserver när och där de behövdes, att döda sina egna Harlequins och att misslyckas med 11 av 15st 3+ saves när Raven Guard besköts så hade Roger oflyt med i princip allt.
Tre wounds på Shrike? 1-2-2 och död.
Klara Ld10-test? Näru. Grounda, eller åtminstone skada en Hive Tyrant. Nix, den enda skadan han fick var en perils.

Mina Tyranider uppförde sig förträffligt!

Det var kul att komma loss en dag och spela! :D

Åt röda skräcken upp någon!?
Nej.. den enda Knighten som kom dit den dagen hamnade i mitt lag.. och Red Terror fick Deep Strike Misshap, placerades i en hörna och hade ingen karaktär att äta upp inom räckhåll. :(
Han måste få fler chanser!

Yuroo

Inlägg av Yuroo »

Trevlig battle report och underbar terräng att lira på!

Såg också ut att vara ett kul slag...för tyraniderna och imperiet. :D

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Helt perfekt battlereport! Trist att det blev lite ensidigt. Vad tyckte du om 7th?
Flesh is a design fault

Skriv svar