Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lonestar

Re: Lonestars 40K

Inlägg av lonestar »

Tackar!
Det är nog inte helt omöjligt att man ska kunna dela med sig av borden. Jag fick nämligen utökat hobbyrummet (vardagsrummet) med inglasning av balkongen och där ute tänkte jag bygga ett portabelt förvaringsskåp till spelbordet. :-)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

lonestar = Bäst på terrängbygge!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:lonestar = Bäst på terrängbygge!
Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack för det! Nu blev man triggad att börja på husen, men jag får först "mala" färdig de sista 2,5 skivorna! :P

Hittade några nostalgibilder där det började:

Mitt första "riktiga" spelbord, före detta spelade vi på ett halvt pingisbord.

Image

Och här är mitt första cityfight-bord som jag gjorde nåt år efter gräsbordet.

Image

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Jeezus vilket bord. Allt annat kommer te sig blekt och menlöst i jämförelse.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det värsta är väl att en inte vågar spela på det. Jag menar, en hårt kastad tärning eller vårdslöst placerad hand kanske förstör allt det vackra? Jag hade varit dödsnervös om jag lirat på det bordet. Och extremt imponerad, förstås.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Serpent skrev:Det värsta är väl att en inte vågar spela på det. Jag menar, en hårt kastad tärning eller vårdslöst placerad hand kanske förstör allt det vackra? Jag hade varit dödsnervös om jag lirat på det bordet. Och extremt imponerad, förstås.
Det var ju någon tjomme som sålde fina trägrejer att rulla tärningarna i. En sån och saken är löst. Fint bord och finfin trägrej borde ju bli riktigt fint...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Röde skrev:
Serpent skrev:Det värsta är väl att en inte vågar spela på det. Jag menar, en hårt kastad tärning eller vårdslöst placerad hand kanske förstör allt det vackra? Jag hade varit dödsnervös om jag lirat på det bordet. Och extremt imponerad, förstås.
Det var ju någon tjomme som sålde fina trägrejer att rulla tärningarna i. En sån och saken är löst. Fint bord och finfin trägrej borde ju bli riktigt fint...
Ja, vem sjutton var det? Jag skulle vilja köpa en sådan.
När vi ändå pratar om det, var får man tag i schyssta tärningar? Mina behöver tydligen bytas ut :shock:
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

vredebullen

Inlägg av vredebullen »

Verkligen nostalgitripp på gräsbordet i källaren ;) :P

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Det som är mest ömtåligt är räcket som går längs kanterna, men med det specialbyggda förvaringsskåpet jag tänkte bygga när borden är färdiga så bör det vara ett mindre problem.

När det gäller tärningar så köpte jag senast från https://www.thediceshoponline.com/ . Cirka en veckas leverastid.

@vredebullen: Ja det var några år sen vi spelade där :P

Skriv svar