Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:"Do you feel lucky?"
Gunslinger Nidz-stylee. Nice!
Do you, punk? :D
Tack!

Färdig!
Den här Jes Goodwin modellen från 1992 har droppat sina klor och morphat fram puffror.
22 år gammal, men jag tycker ännu modellen är underbar!

Bild

Som grädde på moset så blev nu även min första fulla enhet med Carnifexar klar!

Bild

Och som en ett körsbär ovan på grädden på moset så kan jag bocka av ännu en ruta i min monsterkarta!
Carnifex Brood - Klar! :mrgreen:

Bild
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 18 gånger.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

förrutom att försöka bli klar med lite Marines sitter jag och pillar på en konverterad Tyrannofex.. ska bli spännande att se vad du snickrar ihop.. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Kan vara första gången jag ser en screamer killer som inte är målad under "den röda eran". Coolt!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag tycker gunslinger är en mycket fräck modell och som Dakka-fex blir den som gjuten! Faktum är att jag redan sniffat på e-bay i några månader för att hitta någon billig men har inte haft tur i aktionerna. Nåväl, det är ett långtidsprojet ändå så jag sörjer väl inte allt för mycket. Men mycket snyggt slutresultat.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Grym! Älskar screamer killern. Puffror istället för klor funkar ju perfekt.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Snyggt jobbat med john carnifex Wayne!!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:... konverterad Tyrannofex..
Spännande! Jag tycker det är dags att du har en egen målartråd som uppdateras ofta! Mer bilder till folket! :D
NilssonHarHund skrev:Kan vara första gången jag ser en screamer killer som inte är målad under "den röda eran". Coolt!
Roligt, för han var röd när jag köpte honom! Hmm.. kanske var allt rött ett tag..

Bild
RUNE skrev:Jag tycker gunslinger är en mycket fräck modell och som Dakka-fex blir den som gjuten! Faktum är att jag redan sniffat på e-bay i några månader för att hitta någon billig men har inte haft tur i aktionerna. Nåväl, det är ett långtidsprojet ändå så jag sörjer väl inte allt för mycket. Men mycket snyggt slutresultat.
Tack!
Jag hade råflyt, köpte en stor samling 2nd ed Tyranider för en billig peng, fick bla en till Screamer Killer utöver den här, en Hive Tyrant, 2 Lictors, 2 Zoanthropes och en drös med Hormagaunts och Gargoyles.
Även de är långtidsprojekt. :mrgreen:
Grudge skrev:Grym! Älskar screamer killern. Puffror istället för klor funkar ju perfekt.
Tack!

Efter stora modeller känns det alltid roligt att måla ett gäng små igen, idag har jag påbörjat 4 kultister till.
De kommer att spelas som Hormagaunts, så 8st räcker inte så långt.

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:
L3go skrev:... konverterad Tyrannofex..
Spännande! Jag tycker det är dags att du har en egen målartråd som uppdateras ofta! Mer bilder till folket! :D
ha,ha.. ok.. you asked for it. måste bara klura lite på upplägget så kommer den snart.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
GoB40k

Inlägg av GoB40k »

GoB approves :wub:

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Lite tyranidfluff:

http://www.miniwargaming.com/content/st ... e-Campaign

Förvisso inget nytt för vissa, men ändå..

((Jag lånar din tråd för att pusha för fluff Kaptenen.. ;) Ska genast återgå till min egna. :) ))
Division 5.

Skriv svar