Green Tide! 100 boyz i en enhet med 10 Nobz, grotsnik och 2 warbosses!Gutmann skrev:Med orks finns det bara en sak som gäller, deffkopta spam och sen en wierdboy med en mekboy en maddok grotsnik och warboss i megaarmour och 3 meganobs med killsaws som man jumpar över bordet med
Vad kommer folk spela på SM/Öppna SM i år?
Re: Vad kommer folk spela på SM/Öppna SM i år?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Som lycklig motståndare under Northguard Classic till Tysklands ETC lagkaptens Dark Eldar arme kan jag ge lite mer info på listan hans. Sorry för min bristfälliga namnkunskaper.Rasmus skrev:Det var inget banbeytande som så...raiders fullpackade med warriors, ravagers...ska se om jag kan ta reda på listan i detalj.
Naken Archon med Venom.
6st Dark eldars motsvarighet till fire dragon i en Venom
3x10st Warriors i var sin Raiders
3st Grotesque i raider.
3x3 Jetbikes med extra inpackthits
2st Ravager
1 Cronos
Tot: 1580p
Måste säga att jag var ganska chanslös med mina blandade orker. Efter 3 vinster satte Tyskarna ner foten, quite literally.
Grym turnering dock.
If you're the last man standing, you're not fighting hard enough
Nu vet jag inte exakta förutsättningarna i turneringen men hur hanterade den Dark Eldar listan fordon generellt och fick den möta Necrons specifikt? Ser väldigt lite antiarmour.
Jag ser 10+ lansar och en massa S6 HoW som dödar fordon lätt när man kommer åt låg side/rear armour på chargen.
Vid första kollen så ser inte alls den listan så hård ut. Men den har helt klart endel styrka.
Tror ni det blir någon skillnad på listorna mellan Öppna SM och vanliga SM?
Tror ni det blir någon skillnad på listorna mellan Öppna SM och vanliga SM?
tror inte det fanns en enda necron-spelare på plats faktiskt. Den passade väl metat väldigt bra kan man säga.Grimm skrev:Nu vet jag inte exakta förutsättningarna i turneringen men hur hanterade den Dark Eldar listan fordon generellt och fick den möta Necrons specifikt? Ser väldigt lite antiarmour.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Max 12 lansar om jag inte räknat fel, om han hade det på Venoms också. Säkerligen kraftfullare än man tror om man ser på utfallet. Hur spelade han Cronos och Grotesques utan Haemo för Ld?
-
Loudhoward
Cronos är MC så inga problem. Men Grotesques är intressant. Kanske Archons Venom tom och han joinar dem? Det är egentligen det enda rimliga.Grimm skrev:Max 12 lansar om jag inte räknat fel, om han hade det på Venoms också. Säkerligen kraftfullare än man tror om man ser på utfallet. Hur spelade han Cronos och Grotesques utan Haemo för Ld?
Borde dessutom vara 14 lansar.
4 blasters i vad jag bara kan anta var en enhet blasterborns (bästa matchningen för fire dragons typ)
6 lansar på ravagers
4 raiders
Båda alternativen känns ganska så dyra för vad de gör...samt att slå på Strategic känns så sjukt mycket bättre än Ahriman's trait...särskilt när infiltrate inte smittar till eller från ICs (vilket #3 på strategic löser ganska bra).SamuelB skrev: CSM
Har faktiskt ingen aning, Ahriman som infilterar med Terminatiors är jobbigt och ganska mycket utanför metan.
Drakarna kan fortfarande även efter nerf göra dumheter. Men jag tror vi kommer se ganska lite av dom.
Men att få reda på vilka listor eventuella CSM-spelare kommer att spela hade varit kul.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Du ska få se min lista om ett tag iaf, vill inte riktigt lägga upp den här än då jag isf skulle vara den enda som faktiskt vist sin lista och så kommer alla bygga mot mig (eller inte men väntar nog lite ändåExcessus skrev:Båda alternativen känns ganska så dyra för vad de gör...samt att slå på Strategic känns så sjukt mycket bättre än Ahriman's trait...särskilt när infiltrate inte smittar till eller från ICs (vilket #3 på strategic löser ganska bra).SamuelB skrev: CSM
Har faktiskt ingen aning, Ahriman som infilterar med Terminatiors är jobbigt och ganska mycket utanför metan.
Drakarna kan fortfarande även efter nerf göra dumheter. Men jag tror vi kommer se ganska lite av dom.
Men att få reda på vilka listor eventuella CSM-spelare kommer att spela hade varit kul.