Weirdboy är guld! Testade att spela med en i somras. Han hade på egen hand ihjäl 500+ poäng Space Wolves.Gutmann skrev:Med orks finns det bara en sak som gäller, deffkopta spam och sen en wierdboy med en mekboy en maddok grotsnik och warboss i megaarmour och 3 meganobs med killsaws som man jumpar över bordet med
Vad kommer folk spela på SM/Öppna SM i år?
Re: Vad kommer folk spela på SM/Öppna SM i år?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Jag tycker de att de är alldeles för oberäkneligt vad man får för krafter. Och så har de hård konkurreras om HQ sloten.Yabob skrev:
Weirdboy är guld! Testade att spela med en i somras. Han hade på egen hand ihjäl 500+ poäng Space Wolves.
Fast man får anpassa offensiven efter vad wierdboyen får för powers. Fast att första rundan slänga en dödstjärna i ansiktet på motstndaren är alltid lika kul. Powervomit +jump 
-
Gonka Koff
Tyvärr kan jag inte komma med och spela eftersom jag dels ska hjälpa min Far att arrangera hans 75-årskalas samt att min svågers tvillingdöttrar har dop samma helg. Jag hoppas att dom andra som bangar SM har åtaganden av ungefär samma dignitet. (Min far är för övrigt änkeman, och jag det enda barnet).
Hursomhellst, OM jag hade kunnat vara med hade jag spelat detta:
GK strike force formation + Ultramarines
Librarian: Psyker (Mastery Level 3) 135
4 Terminator Squad: Nemesis force halberd; Nemesis Daemon hammer; psycannon 197
Nemesis Dreadknight: heavy psycannon; heavy incinerator; Nemesis greatsword; power fist; personal teleporter 225
Nemesis Dreadknight: heavy psycannon; heavy incinerator; Nemesis greatsword; power fist; personal teleporter 225
Kaldor Draigo 245
Chief Librarian Tigurius (warlord) 165
5 Tactical Marines: meltagun; Space Marine Sergeant (combi-melta) 90
• Drop Pod: locator beacon 45
5 Scouts: Scout Sergeant (melta bombs) 60
• Land Speeder Storm: heavy flamer 45
3 Scout Bikers: Space Marine bikes; Scout Biker Sergeant (locator beacon) 64
3 Space Marine Bikers: 2× grav-gun 93
3 Devastator Centurions: 3× grav-cannon and grav-amp; Centurion Sergeant (omniscope) 260
1 849 points
Tigge + centar + GK Libbe + Draigo joinar ihop, och har (om jag minns rätt) ca 78% chans att få invis. Det gänget deployar i nåt gömt hörn och gatear fram i runda ett. OM jag får första rundan så trycker jag med, centurionhögen, Knightsen, podmarinesen och grav-bikesen samt 2/3 chans att terminators också dyker upp. Med 11 warp charges borde jag kunna trolla helt ok, och förhoppningsvis få några sjyssta rull på divination efter att jag fått invis.
Går jag tvåa är armén inte lika fräsig, men bara det finns hyfsad terräng (vilket jag antar kommer vara fallet på SM), så kan jag tokattacka även som tvåa.
Jag gissar att många kommer spela med antingen trippel Knights eller diverse varianter av Invisibilitystjärnor, eller flygspam som en kontra-meta strategi. Så, som vanligt kommer man sällan spela sin armé som det var tänkt vid ritbordet.
Vad tror ni mina chanser skulle ha varit om jag hade kommit? Tyvärr lyckades gamle Gonka inte kvala i år, så det hade blivit Öppna för mig. Men, vaffan, jag finns här och vill spela, och vill nån träna mot mig, så är jag på!
Hursomhellst, OM jag hade kunnat vara med hade jag spelat detta:
GK strike force formation + Ultramarines
Librarian: Psyker (Mastery Level 3) 135
4 Terminator Squad: Nemesis force halberd; Nemesis Daemon hammer; psycannon 197
Kaldor Draigo 245
Chief Librarian Tigurius (warlord) 165
5 Tactical Marines: meltagun; Space Marine Sergeant (combi-melta) 90
• Drop Pod: locator beacon 45
5 Scouts: Scout Sergeant (melta bombs) 60
• Land Speeder Storm: heavy flamer 45
3 Scout Bikers: Space Marine bikes; Scout Biker Sergeant (locator beacon) 64
3 Space Marine Bikers: 2× grav-gun 93
3 Devastator Centurions: 3× grav-cannon and grav-amp; Centurion Sergeant (omniscope) 260
1 849 points
Tigge + centar + GK Libbe + Draigo joinar ihop, och har (om jag minns rätt) ca 78% chans att få invis. Det gänget deployar i nåt gömt hörn och gatear fram i runda ett. OM jag får första rundan så trycker jag med, centurionhögen, Knightsen, podmarinesen och grav-bikesen samt 2/3 chans att terminators också dyker upp. Med 11 warp charges borde jag kunna trolla helt ok, och förhoppningsvis få några sjyssta rull på divination efter att jag fått invis.
Går jag tvåa är armén inte lika fräsig, men bara det finns hyfsad terräng (vilket jag antar kommer vara fallet på SM), så kan jag tokattacka även som tvåa.
Jag gissar att många kommer spela med antingen trippel Knights eller diverse varianter av Invisibilitystjärnor, eller flygspam som en kontra-meta strategi. Så, som vanligt kommer man sällan spela sin armé som det var tänkt vid ritbordet.
Vad tror ni mina chanser skulle ha varit om jag hade kommit? Tyvärr lyckades gamle Gonka inte kvala i år, så det hade blivit Öppna för mig. Men, vaffan, jag finns här och vill spela, och vill nån träna mot mig, så är jag på!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Det är fan inte många tiotal poäng skillnad mellan våra listor alltså gonka....
Tror det är mer i närheten av 88% chans att få invis med tigge och en lvl3a?
*Edit: Jag skall inte heller komma, mina anledningar är dock mkt sämre och mer själviska, har för mycket skola och examination veckan efter SM...
Tror det är mer i närheten av 88% chans att få invis med tigge och en lvl3a?
*Edit: Jag skall inte heller komma, mina anledningar är dock mkt sämre och mer själviska, har för mycket skola och examination veckan efter SM...
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
@invis
jo det är 12,5% chans att missa spellen.
@Listan
Imo så kan man göra den listan starkare(i vissa avseenden, svagare i andra), som den står så tror jag det finns för lite killingpower i den. Ska bli kul att se vad Tröger kommer med, blir det inte ngt liknande så blir jag mäkta förvånad.
jo det är 12,5% chans att missa spellen.
@Listan
Imo så kan man göra den listan starkare(i vissa avseenden, svagare i andra), som den står så tror jag det finns för lite killingpower i den. Ska bli kul att se vad Tröger kommer med, blir det inte ngt liknande så blir jag mäkta förvånad.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
[quote="refabricated@Listan
Imo så kan man göra den listan starkare(i vissa avseenden, svagare i andra), som den står så tror jag det finns för lite killingpower i den. Ska bli kul att se vad Tröger kommer med, blir det inte ngt liknande så blir jag mäkta förvånad.[/quote]
Hahah, den är faktiskt väldigt lik en av listorna jag starkt överväger
Imo så kan man göra den listan starkare(i vissa avseenden, svagare i andra), som den står så tror jag det finns för lite killingpower i den. Ska bli kul att se vad Tröger kommer med, blir det inte ngt liknande så blir jag mäkta förvånad.[/quote]
Hahah, den är faktiskt väldigt lik en av listorna jag starkt överväger
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Silvertejp
Trodde jag var lite klurig i det jag skulle spela, men min lista, är sjukt likt det där. Den listan har för övrigt ett fast slot för mycket i sin allied detachment
Ja att centstars kommer att komma är väl inte en hemlighet direkt.
Så jag kanske skulle ta o plocka fram en greentide till Sm.
@Gonka, Max Väldigt tråkigt att ni inte kunde komma ner o lira hos oss. Men ni får ta o komma nästa turnering istället.
Så jag kanske skulle ta o plocka fram en greentide till Sm.
@Gonka, Max Väldigt tråkigt att ni inte kunde komma ner o lira hos oss. Men ni får ta o komma nästa turnering istället.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Skall vi gissa mer?DHettNeck skrev:Hahah, den är faktiskt väldigt lik en av listorna jag starkt övervägerrefabricated skrev:@Listan
Denna listan fast mer av "du vet vad" ELLER så blir det...
Kanske Farsightbomb... ngt Tauigt iaf.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!