Captains Corner
Re: Captains Corner
Fy fan va jävla ball den blev, på med lite färg NU!! 
Trevlig pose, om man nu kan prata om det på en stor blobb! Hur brukar du göra för att böja den typen av plast?
Tack alla!
Jo ska börja måla med färg nu ikväll, så snart Jörgen.
Ingen Svansjö här inte, min Pod bobbar majestätiskt fram över fältet till tonerna av Thunderstruck!
Eller genom att värma med tändare och böja till när det är varmt de dagar kraften inte är med mig.
Vilket tyvärr är varje dag hittills.
Ingen Svansjö här inte, min Pod bobbar majestätiskt fram över fältet till tonerna av Thunderstruck!
Med The Force.frigobben skrev:Hur brukar du göra för att böja den typen av plast?
Eller genom att värma med tändare och böja till när det är varmt de dagar kraften inte är med mig.
Kaptenen skrev:Tack alla!![]()
Ingen Svansjö här inte, min Pod bobbar majestätiskt fram över fältet till tonerna av Thunderstruck!![]()
Med The Force.frigobben skrev:Hur brukar du göra för att böja den typen av plast?
(Å modellen blir göratuff oxå!)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Var det bara jag som hörde AC/DC när jag läste det där..Kaptenen skrev: min Pod bobbar majestätiskt fram över fältet till tonerna av Thunderstruck!![]()
Use the fork, Luke.Kaptenen skrev: Eller genom att värma med tändare och böja till när det är varmt de dagar kraften inte är med mig.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Nope!L3go skrev: Var det bara jag som hörde AC/DC när jag läste det där..![]()
I looked 'round, and I knew there was no turning back (THUNDER)

Vapnen och uppåt kvar att fixa till, och sedan skalen såklart, men han ser typ flygfärdig ut nu!

Tack Panduro för transparenta penslar, perfekt som flygarpinne till honom!

Mitt på sitter några typ beniga fingrar. Jag målade dem i samma färg som skalen kommer att vara för att bryta upp det gröna en aning, det blev helt okej.
Tycker tyvärr att han blev för grön[EYES] saknar en kontrastfärg annars får jag nog säga att ha. Ser ofärdig ut, synd för resten av gubbarna är helt fantastiska
//Björn
//Björn
Tack! Och jag håller med dig, det saknas kontrast, han är för grön och han ser ofärdig ut.bjorn skrev:Tycker tyvärr att han blev för grön[EYES] saknar en kontrastfärg annars får jag nog säga att ha. Ser ofärdig ut, synd för resten av gubbarna är helt fantastiska
//Björn
Det kan dock till viss del bero på att han inte är färdigmålad och att skalen med sin brunaktiga kontrastfärg inte är ditsatta ännu.
Bjorn servar allt för tamt, returen sitter stenhårt i bjorns backhandhörn!

Vilket blir helt konstigt, eftersom jag också heter BjörnMITTZ skrev:Bjorn servar allt för tamt, returen sitter stenhårt i bjorns backhandhörn!
Jag tyckte det var bra feedback, rakt och ärligt med vad som kunde bli bättre och även en positiv sak inblandad - och han hade ju rätt!