Och vad fin han blev i tomteluva!
Lonestars 40K
Re: Lonestars 40K
Toksnygg!
-
Elevatorlake
Stort tack för dina generösa tips!lonestar skrev:Tackar!
Soten på meltan är först drybrush med rhinox hide, sen sist med en blandning av abbdaon black och svart pigment (i detta fallet FWs black soot)
Skorstenarna är målade först med rhinox hide, sen målat med en blandning av mounfang Brown och mellan brunt pigment (FWs light Earth). När detta har torkat väl så är det drybrushat med oranget pigment (FWs orange rust) och sist med samma svarta blandning som meltan fick.
Eftersom jag har dekaler på denna så var jag tvungen att spraylacka den så pigmenten ändrar nyans.
Och återigen, förmodligen den snyggaste knighten jag sett hittills!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Provade ditt tips men med vallejos carbon black och det svarta blev helrätt! Det som var lite svårt var att få till en snygg gradvis övergång, dels torkade färgen väldigt snabbt och dels var den svår att blenda tycker jag.
Tack för senaste inläggen!
Ja färgen torkar ju inte som vanligt, utan den blir ju väldigt matt kan man säga. Ibland är inte min drybrush helt torr heller, det går lite på känsla.
Den svarta blandning tycke jag också passar jätte bra till att måla gummidetaljer såsom slangar och däck. Man behöver inte highlighta efter. Gummidetaljer reflekterar ju inte så mycket ljus, om det inte är blött.
Ja färgen torkar ju inte som vanligt, utan den blir ju väldigt matt kan man säga. Ibland är inte min drybrush helt torr heller, det går lite på känsla.
Den svarta blandning tycke jag också passar jätte bra till att måla gummidetaljer såsom slangar och däck. Man behöver inte highlighta efter. Gummidetaljer reflekterar ju inte så mycket ljus, om det inte är blött.
-
Elevatorlake
Nu måste jag vara ofin och fråga igen men jag har läst igenom hela tråden utan att hitta någon beskrivning av hur du får till ditt fantastiska gröna färgschema. Är det något du kan tänka dig att dela med dig av?
Använder du bara pigment från fw eller använder du andra också? Tyckte mig bara se fw-grejer i bakgrunden på dina bilder.
Använder du bara pigment från fw eller använder du andra också? Tyckte mig bara se fw-grejer i bakgrunden på dina bilder.
Mina första pigment kom från vallejo, men jag passade på att köpa ett pigmentkit från fw när jag ändå skulle ha nåt annat. Där fick man "rätt" färger för smuts, rost och sot. Jag tror vallejos funkar lika bra. Nu finns det ju även en mängd andra färdiga kit från army painter, secret weapon och MIG som säkert funkar lika bra.
Den gröna börjar jag med svart grund, sen 2 tunna lager med utspädd castellan green, sen börjar jag ljusa upp nyansen med Death world forest som jag i sin tur ljusar upp med nurgling green. Sist kommer 1-2 tunna lager wash med agrax eathshade. Jag försöker måla efter var ljuset kommer ifrån, så vissa delar kanske består av enbart castellan green med en ton av Death World forest som under armar, insida lår mm.
Den gröna börjar jag med svart grund, sen 2 tunna lager med utspädd castellan green, sen börjar jag ljusa upp nyansen med Death world forest som jag i sin tur ljusar upp med nurgling green. Sist kommer 1-2 tunna lager wash med agrax eathshade. Jag försöker måla efter var ljuset kommer ifrån, så vissa delar kanske består av enbart castellan green med en ton av Death World forest som under armar, insida lår mm.
-
Elevatorlake
Tusen tack för tipsen!lonestar skrev:Mina första pigment kom från vallejo, men jag passade på att köpa ett pigmentkit från fw när jag ändå skulle ha nåt annat. Där fick man "rätt" färger för smuts, rost och sot. Jag tror vallejos funkar lika bra. Nu finns det ju även en mängd andra färdiga kit från army painter, secret weapon och MIG som säkert funkar lika bra.
Tänkte pröva grönfägen på det andra huset jag bygger så har jag gott om ytor att testa olika nyanser och vädringar på.
Lite nattarbete. Jag läse nånstans här på forumet om lyxiga eldmarkörer till sprängda tanks, så jag bestämde mig för att prova på och göra några egna. Tidigare körde vi med färgad ull? från flames of war, men nu blir det andra bullar! 
De gamla:

De nya. Lite glansiga med de är helt nysprejade. De är gjorda av blinkade led-värmeljus som jag löda till några extra dioder som kom från en minijulgranslinga. Av en ren slump så blinkade de extra dioderna också av nån anledning eftersom värmeljusdioden blinkade. Sen är det bomull fäst med limpistol. Spejade med hårsprej och utspätt trälim. Länk till video där de blinkar finns här. (högerklicka och välj "öppna i nytt fönster")

De gamla:

De nya. Lite glansiga med de är helt nysprejade. De är gjorda av blinkade led-värmeljus som jag löda till några extra dioder som kom från en minijulgranslinga. Av en ren slump så blinkade de extra dioderna också av nån anledning eftersom värmeljusdioden blinkade. Sen är det bomull fäst med limpistol. Spejade med hårsprej och utspätt trälim. Länk till video där de blinkar finns här. (högerklicka och välj "öppna i nytt fönster")

snacka om att man
Aldrig slutar tappa hakan när man kikar in i din tråd.
Helt klart min favorittråd tillsammans med kaptenens
Aldrig slutar tappa hakan när man kikar in i din tråd.
Helt klart min favorittråd tillsammans med kaptenens
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-