Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gullberg

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Gullberg »

Längtar tills man kan få möta alla dina vackra knights, hade nöjet att döda den Röde (höhö) på Defcon.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Gullberg skrev:Längtar tills man kan få möta alla dina vackra knights, hade nöjet att döda den Röde (höhö) på Defcon.
J*vligt roligt... :D

Jo än så länge heter den "The Saint". Den blå "The Partisan" och sedan blir det en röd till (Uppland) och så en gul (Södermanland). Dessa har jag inte kommit på några namn åt än.

Skulle vara roligt att göra Småland också med en GOB-logga på en benskena eller så, men ekonomin tillåter nog inte det. Vad jag däremot, med stor sannolikhet, kommer att ta mig råd med är en Knight att måla i Svea rikes vapen och med Stockholms vapen på lilla skölden.

Fått dit första lagret blå överallt där det ska vara blått. Nu ska jag grunda skölden och ena knäet gult.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hur mycket behöver du för att måla en GoB-knight? ;)

Mina Knights (WIP än så länge), låt oss kalla dem "The True Emperor Protects" vill gärna möta dina ;)

Bild
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Fräsig.

Nja någon GoB-knight har jag inte planerat men OM jag skulle göra en sjätte knight så skulle det kunna bli Småland och då är det klart att den skulle ha ett svart fält med döskalle och benknota någonstans. Ett GoB inslag helt enkelt. För det skulle jag behöva en sjätte knight helt enkelt.

Skulle jag göra en ren GoB-knight så skulle det vara ett rent besgällningsjobb och då får vi väl diskutera pris. ;)

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Och jag som trodde set skulle bli en garagegamer Knight om du gjorde en till ;-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Arioch

Inlägg av Arioch »

(K)night fight höhö
Ursäkta kunde inte låta bli...

Snygga grejer boys!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Vi skrattade på gob när vi sade "ska vi ge honom en piratkopia av en Knight? För att tydliggöra hur snåla smålänningar faktiskt är?" :lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:Vi skrattade på gob när vi sade "ska vi ge honom en piratkopia av en Knight? För att tydliggöra hur snåla smålänningar faktiskt är?" :lol:
Inget j*vla Kinalejon... Ska det vara ett Lejon med armborst ska det målas på originaldelar.

Vi får som sagt se vart det landar. Jag har ju iofs förhandlat mig till att få betala 800:- st för dem i butik här hemma om jag ska ha fler.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nu har jag fått ett incitament till att basa och måla Knights till speldugliga iaf. Arbetsgången blir således att måla metall med wash och grundfärger på de fyra Knights jag har idag för att sedan färdigställa dem en och en. Baserna ska göras färdiga i ett tidigt skede. Det blir skoj det här.

Idag håller jag på att basa Södermanland och Uppland. Kommer bilder.

Efter att ha tänkt lite på mitt samtal med Kosh på DefCon och Floggers kommentarer längre upp i tråden så såg jag plötsligt framför mig 2 röda Knights (Östergötland och Uppland), 2 blå Knights (Dalarna och Svea Rike-Counts as Gerantius) och två gula Knights (Södermanland och Småland). J*vligt tufft att föreställa sig. F*n också...

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Känns som att vi kommer se dina knights den 8/3 :shock:

Skriv svar