Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lonestar

Re: Lonestars 40K

Inlägg av lonestar »

En stycken hell blade klar! Jag är inte helt nöjd med den röda färgen på bilderna, den duger bättre i verkligheten. :)

Image

Image

Image

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sweet! Så mycket ballare med riktigt flyg än tramsiga robotdrakar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

snööggtt!! Du skär också ut mönster i korken ser jag... vilket förträffligt material =)
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack!
Ja, det är väldigt lätt att bygga baser med kork.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Känns som man använt de små penslarna för länge nu. Det börjar klia i fingrarna så jag var tvungen att börja skissa på husen till spelbordet. Här är husgrunderna till de första tre. Funderar på att ha en gångbro över vägen. Grunden kan se liten ut, men det kommer bli ett skärmtak över trottoaren. Även det lilla huset kommer få ett skärmtak runt sig som också kommer hänga ut över muren lite. Husen kommer bli 3-4 våningar höga, vilket motsvarar 9-13".

Image

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Blev lite apocalypse idag efter att en spelare ställde in. Det blev 4000p IG/SM mot 4000p Tau. Själv körde jag utan formationer till imperiet, främst för att jag inte tänkte på det då vi egentligen skulle köra 2500p free for all med tre spelare. Och en formation kan suga upp en del poäng. Brorsan körde dock 2 formationer med Tau. En "Counterstrike cadre" och en "Rapid insertion force". Den första var riktigt nice eftersom alla i formationen får re-roll to hit på fiender inom 12" från objekt. Den andra bestod av 3 enheter battle suits, 1 riptide och 1 enhet stealth suits. Och alla i formationen slapp scatter om de deepade inom 18" från stealth suits.

Det nya spelbordet i kombination av det gamla.
Image
Image

Jag fick välja sida först och tog den som hade störst yta innan för muren. Jag hade 2 basilisker och 2 whirlwindar jag tänkte gömma där inne. Även 2 hydror passa bra att gömma där för att skydda artilleriet.
Image
Utanför fick knighten och en HQ squadron med russar stå och en techpriest med 5 servitörer. Även ett gäng marines och 3 centurions med gravcannons.
Image

Brorsan valde att reserva större delar av armén, så endast 4 hammerheads, 1 hq suit och 2 enheter kroots börjar utanför muren och 1 r'varna lyckas få plats på insidan av muren, samt infiltrera sina stealth suits där också.
Image

Min prioritering var att slå ut hans r'varna samt de 6 suitsen innanför muren, men lyckade bara döda 3 suits och göra 2 wounds på r'varnan med mina sternguards och 1 enhet veterans i chimera. Dessa bilderna är efter Taus movement. Brorsan lyckades få in sin suit-formation innanför muren tack vara att stealth suitsen levde. Jag såg framför mig hur alla mina tanks skulle brinna innan rundan var slut...
Image

...men, "Icke sa Nicke"!
Bara en hyrda blev immobilized och en basilisk och landspeeder sprängdes. Tre battle suits med missile pod gjorde så whirlwinden tappade kanonen. R'varnan lyckades bara döda en sterngurad med sina två stora blasts, om jag minns rätt. Därefter assaulta r'varnan med det gick sådär i närstrid och mina sternguards levde vidare. Jag gjorde ett wound på r'varnan och den döda en sternguard.
Image

Min runda 2. Betydligt fler suits runt mitt artilleri att ta han om. Dock lyckas det ganska bra. De tre suitsen med missile pod fick bita i gräset efter att mina 20 veterans smälte bort dem med 2 plasma och 2 meltaguns. Även en chimera hjälpte till med heavy flamer. Den ensamme basilisken klämde av ett skott på en annan suit-enhet, med 6 meltaguns, och missar. En droppod dreadnought mulitmeltar en av dem och gör ett wound med flamern. Droppoden lyckas göra ett wound och det är bara 1 suit kvar.
Min assault squad går efter riptiden med sina 3 plasmapistoler och en Power fist. Over heatar 2 pistoler och gubbarna dör. Som tur är var det inte min Power fist som dog.
Hyrorna gick efter tiger sharken och jag har för mig att de gjorde 2-3 hp direkt.
Utanför muren fortsätter jag framåt mot objektet i mitten, samt ett objekt framför knighten. Jag droppodade även min chapter master med honour guards och libbe mellan kroots och hammerheads, mest för att störa verksamheten där.
Image
Image

Efter Taus runda 2 försvann en del utanför muren. Fire warrior-formationen kommer in och en enhet Pathfinder med railrifle våldför sig på mina russar och dödar 2, den första dog efter tiger sharkens styrka D railgun runda 1. Knighten har också fått en del stryk och har 3 hp kvar efter denna rundan, om jag minns rätt. Tiger sharken skjuter sin railgun igen, dock med 10" blast, styrka 7 ap 3, jag hade tur med mina marines för bara 2 dör efter cover, men mina techpriest med servitörer försvann.
Innan för muren lyckad tau inte åstadkomma mycket. Den ensamme suiten med två meltguns siktar på min dreadnought, men gör bara 2 hp. En hydra dör, samt en landspeeder exploderar. R'varna och riptiden är fullt upptagna i närstid och kan inte gör mycket. Brorsan dödar några marines med sina, jag gör några wounds på hans, slutar typ draw.
Image
Image

Under min runda 3 fortsätter jag avancera mot objekt ute på fältet, min chapter master skiljer sig från honour guards föra att jaga longstrikes hammerhead bakom ett gäng kroots. Honour guards jagar ett gäng kroots och fire warriors vid ett objekt på andra hållet. Bakom muren fortsätter striden i mindre skala, då det inte finns många gubbar kvar.
Här är en bild från slutet på min runda 4 och då har jag lyckats rensa bort allt utomjordiskt avskum från området.
Image

Vi fortsatte till runda 6, sen var det ganska klart att imperiet segrat, då jag låg över med 2 poäng hela tiden. Vi körde att man fick 1 vp efter varje runda man höll ett objekt. Jag fick även first blood genom att döda hans warlord-suit med en basilisk.

Roliga händelser:
Chapter master tar 2 wounds efter att kroots skjuter overwatch och har då bara 1 kvar.
Chapter master dör senare av styrka D då knighten exploderar och blasten scattrar över honom.
Fyra battle suits dimper ner och gör 4 immobilized på mina hydror, precis när jag ska lägga eld-markörerna säger brorsan, du har nog cover, din landspeeders står framför och jag klara 3 av 4 saves.

Lite övriga bilder från matchen
Image
Image
Image
Image

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Kul match, fantastiskt bord!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

shit vad nice!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

:wub:

Nu höll jag på att sätta kaffet i halsen. ..
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Från; "kul spel med små plastgubbar" till; "episk spelupplevelse". Det är sådär 40K ska spelas!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar