Blood Angels (i april)
Re: Blood Angels (i april)
Predden kostar 70 i grund åtminstone, HB-sponsons kostar 30 eller 40, lite svårt att se vilket. Vindicator blir också jävligt elak av att vara Fast.
skillnaden mellan att kunna köra 6 eller 12 och skjuta är inte lika stor som mellan 0 och 6.. men klart att det är bättre..HeadWar skrev:Predden kostar 70 i grund åtminstone, HB-sponsons kostar 30 eller 40, lite svårt att se vilket. Vindicator blir också jävligt elak av att vara Fast.
När jag har spelat med Vindicator tycker jag det är ofta man är ett par tum kort från det man vill skjuta på. Men Predatorn är givetvis den som får mest uppsving av det, frågan är om Dakka-Pred för 110 (eller 100?) verkligen är värt det. Lasersponsons var också svårt att se priset på, men 60 eller 65 tror jag att det stod. Baal utan sponsons för 115, 145 med HB är inte heller helt gratis, även om Scout ju kan göra en del riktigt otäcka saker, kanske framförallt med massa Flamers istället.
Om Baalen kostar 145 med sponsons är den sjukt värd det. Åka 6 och skjuta allt plus en scoutmove borde kosta betydligt mer.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Baal med heavy bolters kostar 145. Dakkapred kostar 100. Rhino och razorback kostar 15p extra. Whirlwind tyckte jag såg ut att kosta 5p mer för att bli fast...
- speedfreek
Köra tolv och bomba platta är nästan lika ball som Helios...
Assault ur en DS LR är väl regelmässigt OK eftersom de har assault ramp. Har man sedan locatorbeacon på någon pod eller dylikt så är ju scattern löst och sedan tar man en damocles rhino så att den kommer in T2. Fast strykan med LRs är väl 12" + smoke runda 1 för att sedan fixa sin 20"+ charge runda två...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Det står uttryckligen på deras Land Raider att man inte får assaulta rundan man deepstreakar. Fast det hade nog varit mot reglerna i vilket fall, Storm Raven har ju en massa specialregler för vilka som får göra det, trots att det är en Assault Vehicle.
Bläddrade lite i BA-codexen i dag. Fast Razorback med TL Heavy Flamer för 55 poäng, någon? Eller förlåt, 20 poäng menar jag, man köper den ju givetvis som transport till en femma scoring Assault Marines utan jump packs. Den är alltså 10 (eller 45) poäng billigare än SM-ditot, trots att den är Fast vilket gör att den går från helt meningslös till ganska elak.
Just ja, Tactical BA har inte något extra närstridsvapen.