Förflyttningsfråga

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde

Re: Förflyttningsfråga

Inlägg av Röde »

Jonke skrev:En liknande grej som förekommer är att en enhet flyttas undan lite för att släppa fram en annan enhet och sedan flyttas den första enheten.
Ett bra exempel till på slentrianmässigt förflyttningsfuskande.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

thismeanswarmate

Inlägg av thismeanswarmate »

Måste varje modell flyttas färdigt innan nästa får flytta? Alltså, kan två marines flytta 3" för att meltan ska kunna komma fram, och sen flyttar de två marinsen tillbaka 3?

När det kommer till units har jag för mig att hela uniten måste flytta innan nästa får flyttas, men gäller det även på modellbasis?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det gäller också modeller.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Det är lätt hänt att folk flyttar Rhinos (t.ex.) genom sina egna trupper (som man skulle gjort med en skimmer) eller genom passager som är för smala för en Rhino att passera obehindrat igenom. Men jag tycker detta är viktiga saker att hålla reda på. Framförallt om jag grupperat något med detta i åtanke så är jag inte så benägen att släppa ett sådant fusk från en motståndare.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Största fusket med fordon är väl att folk pivotar dem rakt igenom impass/egna figurer vilket inte är ok.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Arioch

Inlägg av Arioch »

Mycket fusk blir det med förflyttning allt som oftast ... svårt att komma åt det ... känns som o mdet blivit värre på sista tiden mot vad det var?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Halvar

Inlägg av Halvar »

Flogger skrev:Största fusket med fordon är väl att folk pivotar dem rakt igenom impass/egna figurer vilket inte är ok.
Eller om man ställer sitt fordon precis vid kanten och försöker svänga in. Lite tråkigt att påpeka när de ställer upp men å andra sidan är jag väl ändå aldrig nära att få det enda viktiga priset, sportsmanship.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Arioch skrev:Mycket fusk blir det med förflyttning allt som oftast ... svårt att komma åt det ... känns som o mdet blivit värre på sista tiden mot vad det var?
Mest tror jag det är slarv/nonchalans för att man inte ser det som så viktigt. Grejen är ju att förflyttningen är bland det viktigaste man gör då räckvidder både i shooting och charge distance är helt beroende av den. Jag tycker att ett av de vanligaste fusken/slarven är att man förflyttar modeller genom egna enheter där det inte finns utrymme för dem att passera. Fordon är svårare att förflytta utan att "fuska" så där ser jag kanske mer mellan fingrarna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar