En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Grudge skrev:Är det bara jag som gillar att klippa, slipa, putsa och bygga? Hålla spruen i handen och tänka "Just imagine the possibilities!" Och så klippa ut bitarna, testa, prova, och positionera. Lite lim, lite justeringar, hepp! Jag älskar allting fram tills dess gubbarna är primade. Sedan går det brant utför tills det är dags att lägga sista highlighten, då det vänder upp igen. Sedan går basningen som en dans, också är jag på topp igen.
Det är bara att säga till om du nån gång saknar något att klippa, slipa, putsa och bygga. Det går nog att lösa ;)

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Får tacka för en rolig match och för trevligt sällskap och några goa öl .

Måste säga att jag var förvånad över hur sjukt bra målad din armé var , så kände mig ganska dum att jag hade en så dåligt målad armé efter 2 år i 40k världen.
Hoppas vi ses på fler tuneringar och kan mötas , var sjukt kul att de blev 10-10 första matchen :)
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Uhnis skrev:Får tacka för en rolig match och för trevligt sällskap och några goa öl .

Måste säga att jag var förvånad över hur sjukt bra målad din armé var , så kände mig ganska dum att jag hade en så dåligt målad armé efter 2 år i 40k världen.
Hoppas vi ses på fler tuneringar och kan mötas , var sjukt kul att de blev 10-10 första matchen :)
Tack själv! Kände för egen del att jag var så sjukt trött dag ett att jag nog inte var så kul att spela med.

Fast du hade ju slängt ihop din armé fort inför denna turren, så inte så konstigt. Jag är ändå imponerad över hur man ens ids måla typ 100 IGs.
Instämmer - kul med oavgjort! Särskilt som vi efter oavgjord poängräkning kom på att jag tagit linebreaker och du first blood, så det fortfarande var oavgjort. Det blir nog fler tillfällen :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Löpandebandsprincipen funkar bra för produktivitet när man ska bygga gamla fordar, när det gäller kreativa sysslor som smågubbar måste man ha lite variation fär att hålla motivationen uppe, i alla fall jag. Jag har hållit på i över två veckor med magnetiseringen av mina två knights och det börjar bli rätt tråkigt till och med när man har så stora modeller att jobba med.

Sedan är det kanske dags att ta tag i något av de många halvlimmade projekten...
Bra tips! Jag har tvingat mig själv att lägga ifrån mig löpande bandet och plocka upp något som är enbart roligt att måla. Först får jag ågren över att inte göra det jag vet att jag borde göra först. Men sen släpper det och så blir det enbart en skön känsla.

Jag trodde jag skulle vara helt mätt efter mitt marathon inför turneringen men har ändå hållit igång målandet - mycket tack vare just ovan metod.

Semper Fun!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:Löpandebandsprincipen funkar bra för produktivitet när man ska bygga gamla fordar, när det gäller kreativa sysslor som smågubbar måste man ha lite variation fär att hålla motivationen uppe, i alla fall jag. Jag har hållit på i över två veckor med magnetiseringen av mina två knights och det börjar bli rätt tråkigt till och med när man har så stora modeller att jobba med.

Sedan är det kanske dags att ta tag i något av de många halvlimmade projekten...
Bra tips! Jag har tvingat mig själv att lägga ifrån mig löpande bandet och plocka upp något som är enbart roligt att måla. Först får jag ågren över att inte göra det jag vet att jag borde göra först. Men sen släpper det och så blir det enbart en skön känsla.

Jag trodde jag skulle vara helt mätt efter mitt marathon inför turneringen men har ändå hållit igång målandet - mycket tack vare just ovan metod.

Semper Fun!
Spelar du ultramarines? Det hade jag missat, då har vi ju det gemensamt :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev: Spelar du ultramarines? Det hade jag missat, då har vi ju det gemensamt :)
Kul :) Och roligt med flera "rena" SM-spelare. Känns som det annars ofta är spelare som allierar in för centarnas skull.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev: Spelar du ultramarines? Det hade jag missat, då har vi ju det gemensamt :)
Kul :) Och roligt med flera "rena" SM-spelare. Känns som det annars ofta är spelare som allierar in för centarnas skull.
Eller hur, hur många gravcentar i drop pods har man inte sett...

Sedan måste jag väl erkänna att jag har grey knights jag brukar alliera med ibland åt endera hållet och (förhoppningsvis) snart två imperial knights att skicka in också.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Eller hur, hur många gravcentar i drop pods har man inte sett...

Sedan måste jag väl erkänna att jag har grey knights jag brukar alliera med ibland åt endera hållet och (förhoppningsvis) snart två imperial knights att skicka in också.
Ja, fast du är ju true blue, då får man göra så ;)
Egna laget tacklar=applåder. Egna lagets spelare blir tacklade=ilskna rop och busvisslingar.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:Eller hur, hur många gravcentar i drop pods har man inte sett...

Egna laget tacklar=applåder. Egna lagets spelare blir tacklade=ilskna rop och busvisslingar.
Typ fotbollsföräldrar? :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:
Nurgle skrev:

Typ fotbollsföräldrar? :)
Nej nej, jag pratar Blood Bowl ;)

Skriv svar