Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack! Jodå, där ska det förhoppningsvis bli en del spel i sommar sen när även resten av baksidan är färdig.
Grilla, dricka gott, bada lite och spela Warhammer. :mrgreen:

10 spelplansbräden och 1 spelplan är som bekant mitt uppdrag till turneringen i September.
Spelplanen är klar och alldeles nyss blev även bräde 4 av 10 klart!
Bara 6 stycken kvar och imorgon får jag över spelplanerna som ska stå i bräde nummer 5, 6 och 7.
Måtten är inte exakt de officiella så det blir till att snickra specialbräden till varje plan.

Det är inte så spännande att lägga upp bilder, alla spelplansbrädena ser likadana ut innan de får sina planer på sig, men här är bräde 1-4!

Baran - Djungel
Bild

Ichar IV - Bostadsområde (Det blir andra hus sedan)
Bild

Ichar IV - Militärområde (Den mattan ska inte vara där sedan)
Bild

Ichar IV - Industriområde
Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Ah, ser att du målat med färg på den gröna mattan - enkelt och smart! Har ju en rulle hemma, som känns väldigt... ja.. grön köpt för spel! Snor rakt av till nästa gång det blir home game.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Ah, ser att du målat med färg på den gröna mattan - enkelt och smart! Har ju en rulle hemma, som känns väldigt... ja.. grön köpt för spel! Snor rakt av till nästa gång det blir home game.
Ja sno på bara! Jag köpte en balkongmatta på Rusta för 99kr och gick loss på den med stor pensel och lite akrylfärger från Clas Ohlson. Grön, gul, vit, brun, orange och svart i en mängd blandningar.
Både enkelt och billigt för att pimpa en matta. :mrgreen:

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Bostadsområdet ser trevligt ut, jag gillar massor med terräng trots att jag har både tau och eldar hemma i gömmorna :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Bostadsområdet ser trevligt ut, jag gillar massor med terräng trots att jag har både tau och eldar hemma i gömmorna :)
Jag gillar också mycket terräng! Inte bara för att jag spelar Tyranider och vill ha det up close and dirty, utan för att det tillför att movement blir ett taktiskt moment på ett helt annat sätt. Man kan gömma enheter, undvika enheter och utmanövrera varandra på ett sätt som jag tycker gör spelet mycket roligare!

Dags att bygga Spelplansbräde 5 av 10!
Till bräde nummer 5, 6 och 7 finns färdiga planer att mäta efter, dagens ökenbräde har spellängden 122,3 cm.

Vi hade en bra eftermiddag, jag och Chili, vi hann såga till alla delar!

<--122,3 cm-->
Bild

Like a glöööve
Bild

Hela ramen klar, dags att ta in, skruva isär och måla
Bild

Alla 3 plandelar passade bra!
Bild

Jag tror det här blir snyggt när det kommer på färg! Det varma brunröda på Rogers fina ökenplan kommer att bli en snygg kontrast mot brädets svarta sarger och ytor.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Camo Cat!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Catmouflage: activated.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Men vilka färger använder man på päls? Funkar akryl eller krävs det oljefärger?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

:D
Hon hjälper till att hålla humöret uppe, det är skönt!

Nu är brädet till första ökenplanen klart!
All ära för själva ökendelarna till Roger och Kalle som har byggt dem, jag har bara snickrat ihop brädet de vilar på.
Roger har all temad terräng (Tänk kvarteren i staden Aggrabah i Alladin) hemma hos sig, men planen är fin att se på även utan terräng!
Här med ett gäng Tyranider för skala.
(Jag ville åt den där Starship Troopers känslan men jag får nog måla ett gäng Hormagaunts till för det... :mrgreen: )

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Härnäst ska jag bygga bräde till Rogers Träskplan, men 5 av 10 bräden är nu klara, nu är det nedförsbacke! :D

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Underbart att terrängbygge/bordbygge kan inspirera till gubb-målande. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar