En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Allt är materialsport!

Har beställt nya leksaker - mjum mjum...

Image
Extra tärningar i olika färger samt tärningspåsar måste man ha, viskade Chapter Master Ågren med hes stämma. Så det beställde jag givetvis. Hittade även snygga objektivmarkörer med oljetunnor och lådor som förhoppningsvis förgyller nästa spel när jag målat upp dem.

Image
Samt en tärning med Punisher-huvud. Som gjort för att att stjäla initiativet...

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Sjitt vikken cool tärning! ...vad är det för fel på mig när mitt habegär för en tärning kan paralysera mig i en hel minut?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Gonka Koff skrev:Sjitt vikken cool tärning! ...vad är det för fel på mig när mitt habegär för en tärning kan paralysera mig i en hel minut?
Förstår känslan. Men kan inte förklara den ;)
Texten (som går att läsa med förstoringsglas) lyder "God will judge our enemies. We will arrange the meeting."

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Objektmarkörerna

De såg så roliga ut att måla så kunde inte låta bli...

Image

Röde tipsade om Mournfang Brown till baskanterna, så testade den för första gången på dessa. Hmmm, ser det inte lite väl mörkbrunt ut, elleeeer?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Personligen tycker jag Steel Legion Drab funkar bättre på baskanter om man ska ha brunt. Enklast är ju annars att antingen måla dem svarta (så de syns bättre på ett gråaktigt bord) eller måla i samma färg som bordet/borden du brukar spela på :)

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Var fick du tag i påsar och objektiv? Förtälj!

Samtidigt så kan jag passa på och fråga om någon vet var man kan få tag på en trälåda eller dyl för att förvara tärningar och kort i. Har funderat på att göra en själv, men har inte riktigt verktygen.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Lottomannen skrev:Var fick du tag i påsar och objektiv? Förtälj!

Samtidigt så kan jag passa på och fråga om någon vet var man kan få tag på en trälåda eller dyl för att förvara tärningar och kort i. Har funderat på att göra en själv, men har inte riktigt verktygen.
Givetvis! eBay för objektiven och The Dice Shop för påsarna. Trälådor är inget jag har svar på iallafall men säkert nån annan som har koll.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Batrep - Assault on fortress of redemption - 2700 p

Dags för en fet batrep med Stompa, Necrons - och Space Marines nya formationer i Strongholduppdraget Last stand!

Image

Samma dag Codexen blev publik körde jag och Martin "Necron/Hive Mind" ett 2700 poängs mäktigt kampanjslag. Bestämde mig för att testa SMs nya Gladius Strike Force med två Battle Demi-Companies, en Librarius Conclave och Suppression Force. Så fick totalt 4 poddar och 4 razorbacks gratis tack vare Company Support-regeln (tack till Max för lånet av 3 av dem).

Jag mötte ärkefienden Necrons förstärkta av en riktigt otäck Orc Stompa - "Da Steamrolla".

Klicka på länken för fullständig batrep:

Battle Report: Assault on Fortress of Redemption

(Det är en stor PDF och garanterat virusfri)

Cred till Martin, som gjort det mesta av jobbet med både Batrep och storyn.
Kul spel var det helt klart.
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 22 gånger.

Necron

Inlägg av Necron »

Kul att du har lagt ut bat repen! Det var ett episkt slag o kul att testa ett fluffigt stronghold assault-mission som omväxling. Necrons tog kontroll över gruvområdet, kommer Tigurius återta det?

Markers blev riktigt snygga!

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Finns schyssta, billiga trälådor på Panduro, enligt boss Nero.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Skriv svar