En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Limma igen dem och strunta i insidan så ska du se att det går snabbare 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det går inte att limma igen dem - psykiskt omöjligt om man har målarstolthetFlogger skrev:Limma igen dem och strunta i insidan så ska du se att det går snabbare
Men själv skulle jag inte ens kunna titta på dem och inse att bakom dörrarna är det tomt, grått och omålat.
Skickat från min iPhone med Tapatalkoø
Jag som DA spelaren måste hålla med om att det var en mycket spännande match. Var lite osäker hur det skulle då din lista var väldigt solid men Banner of Devastation fick sin sista plats i solen.
Du har rätt med thunder fire cannon, den gjorde mycket bra ifrån sig. I efterhand skulle ha fokuserat på den istället för din centurion squad.
Ps- riktigt fin drop pod
Du har rätt med thunder fire cannon, den gjorde mycket bra ifrån sig. I efterhand skulle ha fokuserat på den istället för din centurion squad.
Ps- riktigt fin drop pod
Senast redigerad av 1 Xenomorph, redigerad totalt 7 gånger.
-
Gonka Koff
Men, asså, målar du undersidan på kängorna innan du limmar fast dom på basen också?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Eller insidan av armarna innan du limmar på dem på kroppen? 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Are you calling us "pod-people"?Nurgle skrev:Ja, det är ju det man jobbar för, att känna att det är klart och vara nöjd med slutresultatet. Kämpa på podd-bröder, kämpa på!Naz87 skrev:en snygga blir dom![]()
Håller själv på med min tredje och man lyckas alltid hitta saker som är roligare att hålla på med så de hamnar lite i skym undan
@Roger: fast har inte ETC alltid varit fullt av... "special people"? Jag skulle säga att "it's all in how and who you choose to play"
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
@ L3go.
@ Nurgle. U go grl!
@ Nurgle. U go grl!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ja, oftast, eftersom de ofta har böjda fötter och man ser undersidanGonka Koff skrev:Men, asså, målar du undersidan på kängorna innan du limmar fast dom på basen också?
Alltså, jag är ju inte galen... Excentrisk möjligen men inte galenFlogger skrev:Eller insidan av armarna innan du limmar på dem på kroppen?
Jag drar mig till minnes ett avsnitt av Bosse Bildoktorn om nån minns det.
Bosse hälsade på hos en riktig bilfantast.
Bosse i sin skitiga overall och "det går med silvertejp och ståltråd"-inställning.
Bilfantasten i Rockabilly-outfit med sin blänkande veteranbil i nyskick.
De hissar upp bilen och där ser man hela underredet med skinande blank metall som om den rullade av bandet igår.
Bosse frågar: - Men varför lägger du all den tiden på att putsa även undersidan. Det är ju ingen som ser det?
Bilfantasten svarar: - Det är ingen ide jag förklarar det för dig, du kommer ändå aldrig förstå...
Bara om du kan det speciella handslagetL3go skrev: Are you calling us "pod-people"?
@Roger: fast har inte ETC alltid varit fullt av... "special people"? Jag skulle säga att "it's all in how and who you choose to play"
Skickat från min iPhone med Tapatalkoø
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
Kittad Command squad på bikes
Dags för en Command Squad.
Jag gillade dock inte GWs storm shields - det ser ut som fåniga tvättlappar.
Lösning: bygga med andra sköldar. Har byggt och grundmålat dem nu.
[img]http://i47.photobucket.com/albums/f170/erik_hannu/Mobile%20Uploads/3A449844-5B28-4D47-8C7A-25E4B6A711F8_zpsrugllh1h.jpg[/img]
(Killen längst fram är chapter master med eternal shield - det är de andra sköldarna som gäller som storm shields)
Delar från fyra olika boxar samt ytterligare tre beställda bits-kit. Magnetiserade sköldar, vapen och meltabomb.
Första gången jag använt greenstuff på riktigt för modellering & utfyllnad. Jag anar tjusningen vissa känner med att titta på en modell och se möjligheterna med armar, andra vapen etc. Dock är det rätt långt till att skulptera hel delar för min del.
Fick tillfälle att testa dem direkt på slagfältet. De levererade över förväntan.
[img]http://i47.photobucket.com/albums/f170/erik_hannu/Mobile%20Uploads/181AF9BE-46EF-45F6-9BC2-0D1E8911178C_zpsapmlcddp.jpg[/img]
Dags för en Command Squad.
Jag gillade dock inte GWs storm shields - det ser ut som fåniga tvättlappar.
Lösning: bygga med andra sköldar. Har byggt och grundmålat dem nu.
[img]http://i47.photobucket.com/albums/f170/erik_hannu/Mobile%20Uploads/3A449844-5B28-4D47-8C7A-25E4B6A711F8_zpsrugllh1h.jpg[/img]
(Killen längst fram är chapter master med eternal shield - det är de andra sköldarna som gäller som storm shields)
Delar från fyra olika boxar samt ytterligare tre beställda bits-kit. Magnetiserade sköldar, vapen och meltabomb.
Första gången jag använt greenstuff på riktigt för modellering & utfyllnad. Jag anar tjusningen vissa känner med att titta på en modell och se möjligheterna med armar, andra vapen etc. Dock är det rätt långt till att skulptera hel delar för min del.
Fick tillfälle att testa dem direkt på slagfältet. De levererade över förväntan.
[img]http://i47.photobucket.com/albums/f170/erik_hannu/Mobile%20Uploads/181AF9BE-46EF-45F6-9BC2-0D1E8911178C_zpsapmlcddp.jpg[/img]