Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)
-
Elevatorlake
Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)
Steg-för-steg med bilder räcker gott till att börja med tycker jag, att filma är lite överkurs.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Det borde till och med jag kunna fixa.Elevatorlake skrev:Steg-för-steg med bilder räcker gott till att börja med tycker jag, att filma är lite överkurs.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tänkte att film till och med var enklare. Men steg för steg hade varit göör-fint. 
komiskt satt och titta på mina Rogue trader saker igår och funderade på om man skulle måla upp det. Så man blev ju inte mindre sugen nu efter att ha hitta din tråd.
Och en tutorial tycker jag låter trevligt.
”Det är ett löfte att det är en målsättning som vi lovar att ha som mål att arbeta för.”frigobben skrev:Tänkte att film till och med var enklare. Men steg för steg hade varit göör-fint.
Kul, klart du ska! Vad är det för grejor?SnuffyN skrev:komiskt satt och titta på mina Rogue trader saker igår och funderade på om man skulle måla upp det. Så man blev ju inte mindre sugen nu efter att ha hitta din tråd.
Det är inte så mycket kvar tyvärr.
Men jag tog en bild på fordons parken igår. Men jag får det inte att funka med bilder.
Allt är väl inte första första, men det yngsta har väl ca 20-25år på nacken.
Lista på vad som finns kvar.
2x Predator med runt torn, tyvärr är sido vapen borta.
2x Land Raider
2x Rhino
1x kapten med power fist
2x space marine gubbar, Vet inte om dom ska sitta på något fordon, mins faktist inte.
2x melta gubbar
10-15 space marine i plast
1x bike
1x Dante, Blood angels
Men jag tog en bild på fordons parken igår. Men jag får det inte att funka med bilder.
Allt är väl inte första första, men det yngsta har väl ca 20-25år på nacken.
Lista på vad som finns kvar.
2x Predator med runt torn, tyvärr är sido vapen borta.
2x Land Raider
2x Rhino
1x kapten med power fist
2x space marine gubbar, Vet inte om dom ska sitta på något fordon, mins faktist inte.
2x melta gubbar
10-15 space marine i plast
1x bike
1x Dante, Blood angels
Det var ingen dålig samling! Måla upp och kom till Alingsås så kör vi RT! 
Hej hopp, jobbar på en Bombot, tyvärr ingen tutorial på den då den nästan ät klar, men här i alla fall en bild på vad jag använder när jag målar nuförtiden. OM jag kör airbrush, vilket jag gör allt mer sällan använder jag VMA. Annars är de enda akrylfärgerna Vallejo metall o svart som blandas till en mörk metallfärg. Sedan är det diverse pigment och enamelwasher. Washerna används till smuts, lera o rost och blandas ibland med pigment beroende på önskad effekt. Färgerna jag målar mest med är Gunze Mr.Color och Gaianotes; lackfärger. Sistnämnda är helt magiska men toksvåra att få tag i häromkring. Sist köpte jag från Australien.
Fridens!
Fridens!
Oh, glömde; på större modeller använder jag mycket oljefärger, kör med Abteilung 501 som jag gillar bäst. Perfekt till allt från avskavd färg till smuts och rost, som såhär;