TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

fauh

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av fauh »

Trulsante skrev:Om vi bedömer att du sänks mer än tre steg så kommer vi be dig göra om listan. Och vi kommer vara väldigt tydliga med varför vi ger den komp vi gör.

Jag och Pär betygsätter ju folk dagarna i ända ;)

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Fast blir man sänkt mer än 3 i komp så blir man inte betygsatt, utan då blir man DÖMD för att man är en riktigt vällagrad roquefort ost.
Senast redigerad av 1 fauh, redigerad totalt 28 gånger.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Trulsante skrev:Om vi bedömer att du sänks mer än tre steg så kommer vi be dig göra om listan. Och vi kommer vara väldigt tydliga med varför vi ger den komp vi gör.

Är det svar på en mallkomp 18 lista som hamnar på subkomp 16? Får den då spelas?
Ja' än't bittä'!

fauh

Inlägg av fauh »

Halvar skrev:

Är det svar på en mallkomp 18 lista som hamnar på subkomp 16? Får den då spelas?
Hamnar du under 14 så får du inte spela listan så har jag tolkat det.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kan ni inte bara gå ut med 100% korrekt turneringsinfo typ NU så tusen (likadana) frågor slipper ställas???

Samt fixa med listinskick, vi vill skicka in listor typ igår och se om de blir godkända och om vi kan köra dem, saker ska inhandlas och målas och vore tråkigt att typ dagen innan turneringen få ett samtal om att listan måste göras om (har hänt förr kjelle ;) )
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Håller med Flogger här, det kommer behövas köpas en massa gubbar för det här.
Jag undrar till exempel om det har någon som helst betydelse vad listorna har för mallkomp förutom att de är 17 eller över? Är det nån idé att mallopta upp listan några steg eller kommer ni inte utgå från mallkompen när ni sätter subkompen?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Halvar

Inlägg av Halvar »

fauh skrev:
Halvar skrev:

Hamnar du under 14 så får du inte spela listan så har jag tolkat det.
och det var inte så jag tolkade någon post för länge sedan, det är bara icke arr som jag tolkat så, därför vore det trevligt med ett svar. för mig personligen tror jag inte det kommer vara så drygt eftersom min lista är på över 20 i mallkomp och jag därmed bör få ett oglatt tillrop om det händer, men det finns fler i mitt lag/min förening.
Ja' än't bittä'!

Hawk

Inlägg av Hawk »

Jag gillar högkomp och uppskattar verkligen det höga kompspannet, men jag gillar inte oförutsägbarheten. Som återkommande 40k spelare har jag ingen aning om var hålen finns i mallen och jag vill inte "råka" hitta de om jag planerar att sikta på en högkompslista (och rasa i komp pga det). Så kan det dock bli med subjektiv komp ihop med en kompmall, vilket helt enkelt är tråkigt :(... Skippa den subjektiva delen och gör mig glad :)!

Oavsett så ska det bli skitkul!

/H

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Hemsidan för anmälan kommer senast imorgon. Om inget alldeles inträffar :D

Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Efter att ha läst lite mellan raderna, kan man tolka er såhär:
Ni kommer köra total subkomp, men listor som kompar mer än 17 i mallen göres sig icke besvär att ansöka.

Dvs. man bygger sina listor som för subkomp, kontrollerar sedan mot mallen och kompar listan mindre än 17 så gör man om.
Det är alltså INTE en mallkompsturnering, det ÄR en subkompsturnering(där ni använder mallen som lågvattenmärke).

Är detta korrekt?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Se MCs inklippta svar från Pär i den allra första posten.

Men kort svar - ja.

Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar