Captains Corner
Re: Captains Corner
Ser sjukt nice ut! Bra jobbat! Inte lätt att göra sådant solo 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tack! Nej jag underskattade arbetet grovt när jag tog på mig jobbet en gång i tiden. "10 månader? Klart jag bygger 10 bräden.."Flogger skrev:Ser sjukt nice ut! Bra jobbat! Inte lätt att göra sådant solo

Efter målning:

Det ser ut som om bilden är suddig, men det är planen som är det. Golv och tidning har okej skärpa.
Jag är nöjd!
Det är en blandning av svart, vitt, ljusbrunt, rött, mörkbrunt, grönt och gult som jag målat på med lite mer färg på penseln än en drybrush. Tror det kallas overbrush på målarspråk.
Min dotter filmade en snutt med en app under tiden jag målade, det blev ganska roligt:

https://www.youtube.com/watch?v=Ha-Vzt9 ... e=youtu.be
Med den 10e spelplanen klar så är alla bräden och planer klara, terrängen är egentligen också klar men det kan alltid finputsas. Jag plockade med den här byggnaden hem idag för att ge lite detaljer under resten av veckan:

Ambitiöst är bara förnamnet! Kul att se en verklig eldsjäl i arbete. 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack!Ismeno skrev:Ambitiöst är bara förnamnet! Kul att se en verklig eldsjäl i arbete.
Jag blev dock klar med den stora terrängbit jag tog hem för finputs, huset i förra posten som där var drybrushat grönt.
Klart spelbart och snyggt på brädet som det var, men nu med lite mer detaljer målade.
Jag tänker mig att en Harridan har gjort en Fly-by och pepprat sönder huset, varpå Genestealers och annat smått och gott har sett till att de som fanns där är spårlöst försvunna. Öde, blodigt, slemmigt.
Någonting läskigt värre har hänt i huset, men vill de som kommer dit nu verkligen veta vad..?
Bildkavalkad!

Har du provat att sätta en stor klutt trälim några sekunder i micron? Då brukar det bli en bra slem/nurgle massa av det.
Har du provat att sätta en stor klutt trälim några sekunder i micron? Då brukar det bli en bra slem/nurgle massa av det.
"acid blood"? 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
-
Elevatorlake
Wow, fett hus!
Det gröna är ju otroligt bra!
Det gröna är ju otroligt bra!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Skön stämning! Hur är slemmet gjort?
Tack! Trälim i Micron - Måste provas!!lonestar skrev:Snygga slem-effekter. Ser ut som nån har spottat på det gröna, men jag antar att det är limpistolen.
Tack! GW's färgburk "Nurgles Rot" och när det torkat så har jag lagt på Karlssons Klister på det, jag har märkt att det blir en skön, ännu transparent, gegga när det torkar.frigobben skrev:Skön stämning! Hur är slemmet gjort?
________
Rant-varning!
Ambitiös, sa Bull...
Någon som har sett National Treasure med Nicolas Cage? Ettan.
Nicolas Cage's rollfigur översätter fritt ett stycke ur Declaration of Independece till modernt språk:
"If there is something wrong, those who have the ability to take action, have the responsibility to take action"
Det är ett av mina favoritcitat och jag använder det ofta på mig själv.
Fakta: Vi har 3 bräden kvar med stadsplattor som inte är detaljmålade inför fredag och i morse hade vi även 6 objektiv kvar att göra.
Har jag förmågan att göra något åt detta? Ja.
Idag har jag därför målat upp 4 objektiv till Roger's Nurgliga träskbräde och även tagit på mig att måla upp de resterande 4 plattorna till det gulgröna stadsbrädet!

Objektiv till träskbrädet. Vi bryter lite från normen och har inte alla objektiv på runda baser, vi mäter från en kant när vi spelar.

Terrängbitar som måste fixas till på kvällarna denna veckan. En om dagen så hinner jag!
En är mest detaljer kvar, några är i princip inte målade alls och har även en del markarbeten kvar så där blir det lite mer att ta tag i.
PEPP PEPP PEPP! Jag fixar det här!