Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Ismeno »

Jesper77 skrev:
Ismeno skrev:
Jesper77 skrev:Ismeno, har du tips på bra tutorials för att komma igång och lära sig vädring?
Den här boken finns på Ministuff. 180:- ruggigt bra instruktion, steg för steg och tydligt. Har du kollat de två filmerna jag länkat längre bak i denna tråd?
ImageUploadedByTapatalk1441557012.488009.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Blir en beställning på den :) nej, måste missat dom. Tack för infon.
Gött, lycka till!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Usla mobiltelefonbilder, men här är första gruppen i alla fall. Då de är pirater och avskum valde jag att måla dem i lite olika färger såsom passar dessa busalver. Hjälmarna visar vilken squad de tillhör dock. Håller på med nästa som kommer ha röda hjälmar. De har dessutom power armour! (det var bättre förr) och kommer vara lite av en support squad med plasma kanon och granatkastare. En tredje enhet ska det bli, samt en walker och en till Dread. En boss och en liten överraskning avrundar armén.
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Ismeno »

Lite skryt från helgens äventyr. Ställde upp med tre modeller och alla fick utmärkelser. En blev dessutom klassegrare. En annan Ma.k-fantast ställde upp med två andra som också fick utmärkelser. Bra dag på jobbet!
Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Stort grattis :) Snyggt jobbat!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Grattis! :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack o tack!
I helgen blir det på allvar, vi ska spela RT för första gången på tusen år. Ska se om man kan få upp en liten battle rep vad det lider. Annars målas det rymdalver. En squad till nästan klar och börjat på deras walker. Bilder kommer inom snar framtid inshaAllah.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ser riktigt bra ut. Egentligen föredrar ju jag en mer cartoonish målarstil, men måste tillstå att det här är bra skit.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Röde skrev:Ser riktigt bra ut. Egentligen föredrar ju jag en mer cartoonish målarstil, men måste tillstå att det här är bra skit.
Tack för de vänliga orden Röde, roligt att du gillart!

Så fick vi till en fight i alla fall, ska försöka få upp en battle rep imorgon. Kan konstatera att RT-reglerna fortfarande fungerar alldeles utmärkt!

Nitpick

Inlägg av Nitpick »

Kul var det! Märkligt vad mycket man kommer ihåg fortfarande efter alla dessa år...

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ålrajt, dags för första scenariot. En Squat Techie har av okänd anledning gått bananas och sprängt en dyrbar oljeextraheringsanläggning i luften på ökenplaneten Isoph Secundus. Lokala Imperiestyrkor är på jakt efter honom och i desperation har han förskansat sig i en gammal bunker, skyddad av en manipel robotar. Då tungt artilleri inte är tillgängligt har lojalisterna skickat in egna robotar för att undvika ett blodbad.

Mina trupper bestod av dvärgen, förskansad i en bunker, samt tre Kastellan-klass robotar. Min motståndare hade 4 Crusader-klass robotar och en Bombot. Efter en halvtimmes funderande och knåpande var alla robotar programmerade och striden kunde börja! Jag ställde mina bots runt bunkern och min motståndare sin styrka bakom ruinen av ett gammalt kapell.
Bild
Bild
Bild

Matchen började! De två Crusader som var längst ute på vardera flanken öppnade eld med sina laserkanoner och sprängde bort den ena Kastellanens kraftfält. De övriga två, samt Bomboten såg inga fienderobotar utan satte fart mot sitt mål som var squaten i bunkern. På andra sidan låste två av mina robotar sig på närmsta mål och efter som de var fiffigt programmerade satte de fart mot sina motståndare istället för att använda hvy bolters. Dock uppdagades en miss i programmeringen då den ena inte hade något mål i sikte, utan bara stod och stirrade dumt-duh!

Crusaderna på flankerna pangade på och ett kraftfält rök på en till Kastellan, samt att den på min vänsterflank blev skadad och tappade WS ner till 3. Roligare var att min motståndares övriga robotar upptäckte ett hinder i sin väg. Två av dem fick malfunction på sina kollisionssystem och plöjde rakt in i kapellet..... :D
Bild

Efter ett par rundors tramsande med missade skott och krånglande kollisionssystem, plöjde min ena Kastellan in i en Crusader. Tyvärr var det den skadade så med WS3 blev det inga träffar mot WS8. Crusadern i sin tur har power sword och dessa kunde inte skada Kastellanen.........Min andra operativa Kastellan brakade in i Bomboten men lyckades inte sänka den. Istället fullföljde Bomboten sin programmering och exploderade! Booom! En vortexgranat utlöstes och Kastellanen försvann ut i varprymden! Scary stuff......
Bild
Bild
En Crusader hade nu nått fram till bunkern och sköt in på Squaten som låg riktigt illa till. Otroligt nog överlevde han och flydde ut på baksidan. Min sista robot fick äntligen korn på något och drog iväg. Oturligt nog för Squaten låste den på mål på andra sidan slagfältet........doh!
Medan robotarna fightades långt från den plats där slaget skulle avgöras, insåg Squaten att han aldrig skulle hinna undan, utan istället chargade han modigt roboten dom försökt skjuta honom. Han kämpade modigt i säkert 10 rundor (jag är king på armour save ;)) och lyckades skade sin motståndare, men till slut vann maskin över (halv)människa och segern gick till Imperiet!
Bild

Skriv svar