En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Lottomannen »

Silvertejp skrev:
Necron skrev:Sd-bokhandeln brukar ha plasticcards.
Trodde dom mest sålde Mein kampf och så? Eller du kanske syftar på sf-bokhandeln ;)
Så..jäkla...bra :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Naz87 skrev:
Nurgle skrev:
Grudge skrev:Kul att läsa om din resa! Nu kan du ju köpa lite Orker och lite plasticard, och så är det bara att börja scratchbygga lite fordon, så öppnar sig en helt ny värld... :D
Haha, en sak i taget. Först gå sedan springa :) första steget är nog en del av en modell så jag inte tar mig vatten över huvudet. Tips på bra ställen för plasticard emottas tacksamt. Samt vilken tjocklek som är att rekommendera för exempelvis rem till boltgun.
Kolla mjhobby.se har butik i Västberga industriområde.
Precis. Har handlat där, mkt bra ställe. Är man inne i stan kan man gå till Wentzels på Regeringsgatan och klämma på lite rör och plattor om man vill få en känsla av vad som finns. Själv tycker jag att 0,75mm, 1mm och 1,5mm plasticard är mest användbara vid fordonsbygge. 1mm är typ grundtjockleken som kan användas för det mesta, 0,75 är bra för detaljarbete som lister och dekaler, och 1,5mm är bra för mer strukturella grejor. Sedan är det alltid bra med lite rör och pinnar att använda till pistonger och pipor etc. GF9 har ett "Plastic Acccessory Variety Pack" som innehåller lite av det mesta, rör, balkar, pinnar etc. som är en bra utgångsunkt innan man vet vad man egentligen behöver.

Scratchbygge av Marines-fordon kan nog betraktas som ganska avancerat. Orks är bra att börja med eftersom dels är det inte lika noga om allt blir rakt och snyggt, och dels så kan man börja med nästan vilket fordon som helst och go bananas med till- och ombyggnader, så behöver man inte börja från grunden. Googla "Looted wagon" eller "Ork custom vehicles" så hittar du massor av exempel.

Här är en Looted Wagon som jag har byggt av en Predator:

Image

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tack för alla tipsen. Och riktigt snygg vagn - bra inspiration:) Orcher är inte riktigt min påse chips men finns ju en del andra saker man kan jobba med när det gäller fordon - extraplåtar, säckar, kedjor, rep etc så kan nog finns en del kul att jobba med :)

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Kanske bygga en Vindicator av en vanlig Rhino?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Grudge skrev:Kanske bygga en Vindicator av en vanlig Rhino?
Ja, antingen det eller en whirlwind kanske, för att köra i formation om två. We shall see...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tå mot tå med de stora pojkarna

Spelade Bergshammer-turneringen. Riktigt roligt! Det slog mig efteråt att samtliga jag mötte körde superheavies eller gargantuals. Stora modeller som är riktigt kul att spela mot!

Image
Fick äntligen köra mot en Wraithknight - och en rejält snygg sådan! Mikael Ek - turneringsvinnaren - som gjort ett riktigt bra jobb med både målning och basen.

Image
I match två mötte jag Erik Apslunds Astra militarum med två knights. Också rejält häftigt när det smäller till både höger och vänster! Synd att Geranticus fick stanna hemma. Kanske nästa gång...

Image
Sista matchen - Simon Gulve med en chaos knight. Riktigt mäktig och säsongsrätt med höstfärger.

Image
Denna badboy av Carl Asplund fick jag tyvärr inte möta - Khorne lord of skulls. Mums!

Riktigt roligt att spela järnet en hel dag! Känner dock att min hjärna uppenbarligen har små, svarta hål där vissa av reglerna försvinner i "matchläge". Flera saker som försvann alldeles. Glömde helt bort att mina Marines alltid klarar feartest. Och De Ska Inte Känna Rädsla. Vafan, haha...

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

40K goes Gundam!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Hahahaha! Du måste vara den enda i världen som lite ovant möter en Wraithknkght, får stryk och sen säger att det var riktigt KUL att möta en såndära jättegubbe.
För övrigt sitter jag uppe i Umeå och kan rapportera att Micke med den gula Wraithknighten ligger bra till efter dag ett, att toppborden domineras av Eldar och Imp Knights och magi. Vidare är norrlänningar underbart trevliga 40k-spelare och jag rekommenderar alla att åka upp och spela Fantasia.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Necron

Inlägg av Necron »

Håller med om att möta Eldar med WK och femtioelva scatterbikes är aptråkigt men som Erik brukar säga "To beat the best you have to compete with the best", eller "Fågeln lyfter i motvin" :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Mer lord of skulls! Det är synd att den verkar vara alldeles för högt prissatt i poäng eftersom man sällan ser de på borden därute.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar