Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu

Re: Captains Corner

Inlägg av Leffegnu »

Skulle säga dremel jag med
Med en liten fräs till
Behöver inte bli många hundringar om ni inte äger en och ni kommer spara bra med tid :o
Plus en sådan kan komma väl till pass framöver som ni härjar haha =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Dremmel verkade vara bra grejer, men jag tror inte jag kommer att använda den så ofta och för att få något så när kvalité på grejerna så stack priset iväg. Jag fegade ur.

Det blev en ny såg istället, 39:90 på Biltema! :mrgreen:

Så ikväll har jag sågat, raspat och filat.. Verktyg jag lärde mig använda som liten påg hemma i Skåne! :wub:

Bild
Färdig!

Bild
På plats på templets bottenplatta

Bild
Varde ljus! (och då blev allt annat mörkt på bilden, det är väldigt starkt ljussken!)

Bild
Iiiip känner kraften!

Härnäst ska jag bygga grunden till templet med pelare och ställningen som ska hålla pyramiden ovapå på plats, den är ganska tung så det krävs stabila grejer.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Hur bra som helst!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Hur bra som helst!
Tack! :D

Jag har fortsatt lite smått på mitt tempelbygge, tex byggt takställningen som ska hålla pyramiden uppe och ha en mosaik på undersidan.
Just nu så är det de 6 pelarna som ska hålla allt uppe jag fokuserar på.
43mm rundstav är en bra början, men lite spackel och karvning så kommer det att bli stenkolonner.
Av en ren slump sprang jag sedan på användbara delar inne på bygghandeln, det låg stolphattar bredvid vinkeljärnen jag skulle ha för att få stadga i takställningen.
Det är roligt hur allt möjligt på typ Biltema, Clas Ohlson eller bygghandeln är potentiell terräng när man går omkring och flanerar där inne.. :D

Bild

Stolphatt + Hålsåg = Pelarbas

Bild

6 pelare med en sådan här i botten och en i toppen kommer nog bli snyggt.
De i botten spacklar jag ihop så att de sluter tätt kring staven, de där uppe får vara löst sittande, där i blir skarven mellan bas och tak, bygger jag ihop allt går det inte att transportera så lätt och har jag skarven där går det även att spela utan taket på.

Jag är dock lite trött på terrängbygge just nu, det var ganska intensivt inför Rauk'n'Rumble, så nu ska jag återvända till målningen en period.

När jag började röja i hörn och vrår så upptäckte jag att jag inte alls har följt min nollvision, köp inget nytt förrän allt hemma är målat. En box till halva priset där, några modeller av en kompis där, ett impulsköp där, Deathstorm var jag tvungen att ha... Några presentkort skulle användas.. så: Ajdå:

Bild

Jag har inte räknat, men jag uppskattar att jag har över 100 omålade tyranid-modeller i gauntstorlek, dvs på 25mm bas.
Inte okej.
Det är okej att ha en målarskuld, det är som ett huslån, så länge den betas av fortare än den byggs på är den under kontroll och hälsosam.
Det här är inte under kontroll.
Därför inledde jag igår 22a September Gauntlet 100!

Nu ska jag målla upp 100 små Nids innan jag ens luktar på nya modeller!
Igår ställde jag undan alla boxar utom en, tog det översta sprötet och började.

Bild

Gauntlet 100
Orörda: 94
WIP: 6
Klara: 0

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Mer kritter åt folket...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Framsteg! Första lillgrabben klar!

Bild

Gauntlet 100 - Dag 3
Orörda: 92
WIP: 7
Klara 1

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

*pom poms på!*

Kämpa på. Målade upp 80 critters för ett tag sedan och det testade mitt tålamod.
MEN du kan ställa till med en grön flodvåg och det måste vara kul att ha den valmöjligheten.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Liten fundering kring dina pelare. Kunde du inte sätta en klick trälim och dra en skruv rakt igen istället för att köra med hålsågen? Kanske förborra först så inget spricker. Det är nog lättare att centrera så också. En annan grej också om du har en cirkelsåg är att kapa staven i jämna bitar så får man ju fina segment istället för en hel bit. :)

Blev super med den lysande eldarsymbolen!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:*pom poms på!*

Kämpa på. Målade upp 80 critters för ett tag sedan och det testade mitt tålamod.
MEN du kan ställa till med en grön flodvåg och det måste vara kul att ha den valmöjligheten.
Tack, jo mycket kämpa blir det.. som man köpt får man måla. Men det blir en rejäl grön våg i vinter!
Hive Fleet Hebenon - Det gröna alternativet

lonestar skrev:Liten fundering kring dina pelare. Kunde du inte sätta en klick trälim och dra en skruv rakt igen istället för att köra med hålsågen? Kanske förborra först så inget spricker. Det är nog lättare att centrera så också. En annan grej också om du har en cirkelsåg är att kapa staven i jämna bitar så får man ju fina segment istället för en hel bit. :)
Gomorron yxskaft... så klart. :roll:
Jag var så insnöad på att hitta något att sätta i pelarnas överkant som skarv, något de kunde träs in i så att ovandelen låses fast vid dem och står stabilt även om någon knuffar till brädet, att jag fastnade i den tanken.. När jag sen sprang på stolphattarna och provsågade en så kände jag att det skulle bli snyggt även nertill.
Men där behöver jag ju inte såga hål i dem, utan bara skruva ihop precis som du säger. :lol:
lonestar skrev:Blev super med den lysande eldarsymbolen!
Tack!

Gauntlet 100 - Dag 4

Orörda: 92
WIP: 6
Klara: 2

Bild

Skriv svar