Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Captains Corner

Inlägg av Lottomannen »

Heja, heja! Det tar sig, sa pyromanen!

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Lottomannen skrev:Heja, heja! Det tar sig, sa pyromanen!
:D

Två grabbar till klara nu under kvällen! :mrgreen:

Gauntlet 100 - Dag 5

Orörda: 92
WIP: 4
Klara: 4

Bild

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Batchmålar du inte ens 5-10 i taget?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ancalagon skrev:Batchmålar du inte ens 5-10 i taget?
Njaäe? Det beror på definitionen av batchmålning! :D
Jag brukar bygga ihop och grundmåla 4-6 stycken, ungefär fram till det här läget som jag hade i början av veckan:

Bild

Därifrån brukar jag måla 1-2 gubbar helt klara.
Jag har provat olika metoder och mängder, det här fungerar bäst för mig.
Om jag sitter och målar tex vapnet rött på 6 gubbar, sedan det där på 6 gubbar, sen det där på 6 gubbar så tappar jag intresset och känslan för varje enskild gubbe.
Då känner jag det inte som att jag ägnar mig åt min hobby, att måla små modeller, utan mer att jag bara gör ett mindre roligt måste för att få modellerna färdigmålade.

Visst finns det mål och mening med vår färd, men det är vägen som gör mödan värd

skrev Karin Boye. Själva målningen är min favoritdel av hobbyn och en avkoppling jag njuter av, men jag har lärt mig att jag måste hålla mig till 1-2 i taget för att göra det.
Jag måste även hålla omålat kvar i sina boxar, bygger jag ihop och grundmålar för många så ser det ändlöst ut och tar också lusten från målandet för mig, typ: "Vad är poängen, varje målad gubbe är piss i Mississippi, det här är inte roligt". Metoden jag kör på nu känns bra.
Nu är första gänget med 6 Termagants färdiga! 94 små gubbar kvar att måla. Jag tror det blir några Genestealers härnäst!

Bild

Gauntlet 100 - Dag 6

Orörda: 92
WIP: 2
Klara: 6

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

\o/
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Hehe jag förstår din inställning. Jag skulle aldrig palla med att måla så många om det tog sån lång tid som om jag målade 1-2 i taget. Då skulle det för mig kännas ogenomförbart :) Men tycker man det är genuint kul och man hittar ett upplägg som funkar så kan det ju ta hur lång tid som helst :D

Det är ju ganska stor skillnad på "Jag ser fram emot allt omålat som jag har liggande" och "nu måste jag se till att pressa mig igenom allt det här som ligger". Jag tillhör nog den senare kategorin. Jag tror det är 3-4 år av commissionmålning som satt sina spår (ett tag batchmålade jag 2x80 TK skelett, det var lite tunga block :/ )

Däremot njuter jag ändå av målningen under tiden. Det är konstigt det där :)

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Vi har har verkligen bevis för att din "taktik" fungerar för dig.. Och det är ju intressant att lyckas måla så mycket utan att tappa sugen.

Hmmm...
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag kan batchmåla metall, päls och grundfärger. Resten måste göras individuellt. Heja heja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Håller med er Kaptenen, blir så mkt roligare och bättre om en målar några få i stöten än dundrar på dussintalet steg för steg

Fina figurer måste en säga också, härlig grön lysnade/levande mix ni fått till :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ancalagon skrev:Hehe jag förstår din inställning./.../ "Jag ser fram emot allt omålat som jag har liggande"
Huvudet på spiken, precis så känner jag!
L3go skrev:Vi har har verkligen bevis för att din "taktik" fungerar för dig.. Och det är ju intressant att lyckas måla så mycket utan att tappa sugen.
Jo det är bra att hitta en metod som fungerar! Emellanåt tappar jag suget efter att måla gubbar, då bygger jag lite terräng.
Själva målandet är målet, det är avkoppling, så det tror jag inte jag kommer att tröttna på.
Serpent skrev:Jag kan batchmåla metall, päls och grundfärger. Resten måste göras individuellt. Heja heja!
Tack!
Grundfärger, men även päls och metall.. så så kategoriskt har inte jag det ännu. Du känner dig själv bra som målare!

Gauntlet 100

4 Genestealers blev nästa gäng till målning.

Bild

Klar med första killen ikväll!

Bild

Gauntlet 100 - Dag 11

Orörda: 90
WIP: 3
Klara: 7

Skriv svar