Plasticard
- Lottomannen
Re: Plasticard
Fast jag är såååå dålig på att leka med greenstuff...det får mig alltid att tänka på någon gammal bildlektion där man skulle göra ett huvud av lera. Och allt man fick fram såg ut som ett blomkålshuvud som någon hade misshandlat, eller en penis.

Edit: Nu när jag faktiskt kollat på länken så förstår jag vad du menar. Där fanns ju en del att välja på, najs!
Edit: Nu när jag faktiskt kollat på länken så förstår jag vad du menar. Där fanns ju en del att välja på, najs!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Haha good boy!Lottomannen skrev:Fast jag är såååå dålig på att leka med greenstuff...det får mig alltid att tänka på någon gammal bildlektion där man skulle göra ett huvud av lera. Och allt man fick fram såg ut som ett blomkålshuvud som någon hade misshandlat, eller en penis.
Med en bra kniv så visst. Inte supertunna skivor men säg 3-4 mm har jag gjort iaf.Lottomannen skrev:Hmm..tror du att det går att dela tunt utan att det bara blir en massa smulor?
- Lottomannen
http://www.cchobby.se/korkplattor-5
En snabb googling gav mig det här. Undra om det blir för tunt... Å andra sidan så är det mest strukturen man är ute efter.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
En snabb googling gav mig det här. Undra om det blir för tunt... Å andra sidan så är det mest strukturen man är ute efter.
S.O.R.K
S.O.R.K
Tallbark ser snyggt ut på baser också, ungefär samma som kork fast mer i lager, som skiffer.
Plus det är rätt lätt att få tag på.
Plus det är rätt lätt att få tag på.
- Lottomannen
Dags att åka hem till farsgubben och skala träd kanske...Fast undra om det inte fäller en massa..
S.O.R.K
S.O.R.K
Ett ordentligt lager grundfärg räcker ganska bra. Annars kan man kan täcka det med ett tunt lager PVA-lim (eller superlim om man vill ha en hårdare yta), om man är orolig att det går sönder.
1) Bark hittas bäst på marken. Skala inte träd...
2) Lack funkar också att använda för att hindra barken från att smula sig.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- Lottomannen
Nej, det är helt rätt. Det var mest ett skämt, man skall vara snäll mot träden.Serpent skrev:1) Bark hittas bäst på marken. Skala inte träd...
S.O.R.K
S.O.R.K