Captains Corner
Re: Captains Corner
Man ser alldeles för lite stealers nu för tiden. Bra jobbat!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Snygg Stealer!
Din patenterade tokgrön/camobruna färgkombo funkar verkligen. Nice!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack!Leffegnu skrev:Håller med er Kaptenen, blir så mkt roligare och bättre om en målar några få i stöten än dundrar på dussintalet steg för steg
Fina figurer måste en säga också, härlig grön lysande/levande mix ni fått till
Tack! Och ja... helt för sällsynta på brädena! De var de första Tyraniderna jag upptäckte, på den tiden enbart blå och lila, jag gillade dem då och har aldrig slutat göra det. Favoriter tillsammans med nuvarande Carnifexen!Röde skrev:Man ser alldeles för lite stealers nu för tiden. Bra jobbat!
Fantastiskt fluff, fina modeller, de förtjänar regler som åter kan få spelare att vara livrädda för dem.
Tack! Färgschemat är det första och enda jag provat på mina Tyranider. Det har utvecklats, men grundfärgerna är de samma som testmodellen en gång i tiden! Hmm.. borde ta patent.Ismeno skrev:Snygg Stealer!
Två Stealers till på ingång! De blir nog klara imorgon!
PHOTOBUCKET
Gauntlet 100 - Dag 12
Orörda: 90
WIP: 3
Klara: 7
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.
Klar med de båda Stealersen nu ikväll!
PHOTOBUCKET
så 3 nya Genestealers klara totalt!
PHOTOBUCKET
Gauntlet 100 - Dag 13
WIP: 1
Klara: 9 (6 Termagants, 3 Genestealers)
PHOTOBUCKET
så 3 nya Genestealers klara totalt!
PHOTOBUCKET
Gauntlet 100 - Dag 13
WIP: 1
Klara: 9 (6 Termagants, 3 Genestealers)
Storslag på ingång!
I slutet av November så planerar vi att få till ett slag med 4 man på varje sida, 2000 poäng per spelare och en icke spelande GameMaster som styr upp det hela och bjuder på överraskningar!
Spelplanen kommer att vara rejäl
PHOTOBUCKET
Sist vi spelade stort så märkte jag vilken nitlott det var att ha gubbar som knatar 6" per runda när det är en stor plan, så den här gången har jag valt ut gubbar som flyger, infiltrerar, deepstrikar eller skjuter.
Horde var inte heller bra, när orker, tyranider och imperial guard flyttade kunde de andra ta kaffepaus, så ska det inte vara, så nu blev det färre gubbar.
Och nu ska Sherridan the Harridan få flyga!
PHOTOBUCKET
HQ
Flyrant med Dakka
Deathleaper
Troops
Genestealers x 5
Genestealers x 5 + Brooldlord
Elite
Zoanthropes x 3
Zoanthropes x 3, en uppgraderad till Neuro
Lictor x 1
Heavy
Mawloc
Mawloc
Biovore x 1
LoW
Sherridan the Harridan
Jag hoppas på en rolig dag! Övriga stora saker som kommer att vara med är en Warhound och 2 Baneblades, sen äger vi nog inte fler sådana grejer.
Måste måla alla baskanter bruna, i övrigt är listan färdigmålad.
Ska fortsätta med Gauntlet 100 imorgon.
I slutet av November så planerar vi att få till ett slag med 4 man på varje sida, 2000 poäng per spelare och en icke spelande GameMaster som styr upp det hela och bjuder på överraskningar!
Spelplanen kommer att vara rejäl
PHOTOBUCKET
Sist vi spelade stort så märkte jag vilken nitlott det var att ha gubbar som knatar 6" per runda när det är en stor plan, så den här gången har jag valt ut gubbar som flyger, infiltrerar, deepstrikar eller skjuter.
Horde var inte heller bra, när orker, tyranider och imperial guard flyttade kunde de andra ta kaffepaus, så ska det inte vara, så nu blev det färre gubbar.
Och nu ska Sherridan the Harridan få flyga!
PHOTOBUCKET
HQ
Flyrant med Dakka
Deathleaper
Troops
Genestealers x 5
Genestealers x 5 + Brooldlord
Elite
Zoanthropes x 3
Zoanthropes x 3, en uppgraderad till Neuro
Lictor x 1
Heavy
Mawloc
Mawloc
Biovore x 1
LoW
Sherridan the Harridan
Jag hoppas på en rolig dag! Övriga stora saker som kommer att vara med är en Warhound och 2 Baneblades, sen äger vi nog inte fler sådana grejer.
Måste måla alla baskanter bruna, i övrigt är listan färdigmålad.
Ska fortsätta med Gauntlet 100 imorgon.
Vore jag ett kritter skulle jag velat ha mer terräng att rycka fram genom på den brädan... Men spelar man en shooty armé med bra armour save så ser det ju ut som en höjdarplan... 
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jävlar i min blindtarm vilket bräde!

Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag tror han kommer att sätta dit lite mer los-blockers, men samtidigt så är det inte så illa som det ser ut i den här vinkeln, terrängen är kuperad på flera ställen och det hjälper en liten Gaunt att leva!Röde skrev:Vore jag ett kritter skulle jag velat ha mer terräng att rycka fram genom på den brädan... Men spelar man en shooty armé med bra armour save så ser det ju ut som en höjdarplan...
-
Iambroborn