Captains Corner
Re: Captains Corner
Ha ha! Niddy Harry FTW, cool som vanligt kaptenen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack!

För 77 dagar sedan såg det ut så här:

Med tålmodigt pysslande och målande när tid funnits på kvällar och helger så har jag sakta med säkert betat mig igenom spröt efter spröt, och nu är lådan tom!

Jag hade nallat några gaunts en gång i tiden, men annars så har lådan stått orörd och undanstoppad i flera år.
Nu är jag väldigt nöjd att jag tog tag i det och målade upp dem, det blev en hel del roliga byggen och speciella modeller av det till slut:

Gauntlet 100 - Dag 77
I garderoben: 67
I denna lådan: 0
WIP: 0
Klara: 33 (14 Termagants, 8 Genestealers, 8 Hormagaunts, 3 Warriors)
Nu blir det paus från det omålade berget och Gauntlet 100 ett tag, de andra 67 får vänta tills nästa ryck.
Nu vill jag pyssla och måla med något annat än en full box med omålat den närmsta tiden. Kanske en enstaka modell.. eller bygga lite terräng!

För 77 dagar sedan såg det ut så här:

Med tålmodigt pysslande och målande när tid funnits på kvällar och helger så har jag sakta med säkert betat mig igenom spröt efter spröt, och nu är lådan tom!

Jag hade nallat några gaunts en gång i tiden, men annars så har lådan stått orörd och undanstoppad i flera år.
Nu är jag väldigt nöjd att jag tog tag i det och målade upp dem, det blev en hel del roliga byggen och speciella modeller av det till slut:

Gauntlet 100 - Dag 77
I garderoben: 67
I denna lådan: 0
WIP: 0
Klara: 33 (14 Termagants, 8 Genestealers, 8 Hormagaunts, 3 Warriors)
Nu blir det paus från det omålade berget och Gauntlet 100 ett tag, de andra 67 får vänta tills nästa ryck.
Nu vill jag pyssla och måla med något annat än en full box med omålat den närmsta tiden. Kanske en enstaka modell.. eller bygga lite terräng!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 9 gånger.
Välj nu något som funkar med ex. glögg och pepparkakor, lugn och ro. Det är du värd.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Sånt här borde man läsa varje dag, när man kommer hem från jobbet och behöver lite inspiration.
Sjukt bra jobbat mon capitan.
Se upp bara så du inte får slut på omålade modeller.

Se upp bara så du inte får slut på omålade modeller.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag säger bara jösses vilket jobb! Otroligt imponerande & inspirerande
bra kämpat.
Hur visste du att jag var en Glöggoholic?Röde skrev:Välj nu något som funkar med ex. glögg och pepparkakor, lugn och ro. Det är du värd.
Tack! Det där var ta mig tusan ett alldeles förträffligt tips, precis så spenderar jag denna kväll!
Tack min trogna följeslagare! Haha.. yeah right, 67 kvar räcker nog tyvärr inte, jag har inte räknat Det Omålade Berget..L3go skrev:Sånt här borde man läsa varje dag, när man kommer hem från jobbet och behöver lite inspiration.
Se upp bara så du inte får slut på omålade modeller.![]()
Tack!Nurgle skrev:Jag säger bara jösses vilket jobb! Otroligt imponerande & inspirerandebra kämpat.
Jepp, kämpat är faktiskt ordet, jag har velat ha dem klara, men inte alltid varit så sugen på att måla dem. Emellanåt tror jag inte ens det har handlat om målning, utan mer om att ta mig ur den situation jag satt mig i utan att ge upp. Har jag köpt ska jag måla.. Det känns befriande att fått klart lådan.
"Den som är satt i målarskuld är icke fri" - Göran Persson
-
Iambroborn
Du är som vanligt ett föredöme Kapten! Själv sitter jag och stönar över att ha 13Quinns kvar att måla 
Som gammal katneholmspåg har jag självklart hans autograf från kommunpampstiden. Bara säga till så gräver jag fram den, så kan du ha den ovanför målarstudionKaptenen skrev: "Den som är satt i målarskuld är icke fri" - Göran Persson