Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Jonke

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Jonke »

Snyggt!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Snygg konvertering! Den gamla Asurmen-modellen är inte så pampig, som sagt.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Laughing God

Inlägg av Laughing God »

Tackar! Tyvärr är jag riktigt långsam när det gäller att måla, har fortfarande inte målat wraithlorden som jag converterade i våras, men ska försöka göra ett ryck i mellandagarna och sätta lite färg på Asurmens tillvaro :-)
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Coolt och snyggt. Känns som att det är så modellen ska se ut egentligen. Kommer nog själv testa att konvertera min Asurmen.

Laughing God

Inlägg av Laughing God »

Han är tyvärr lite dyr i poäng för att vara kul i spel men efter converteringen så blev jag allt lite sugen att spela med honom ändå. Om inte annat så i Apocalypse.
Har en Karandras i tenn tyvärr, men han är inte så omodern så eventuellt en liten ändring så kan han också bli tuffare.
"Then the Glitter Hit the Fan…"

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kanonsnyggt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Har inte målat något idag, men lekt lite med att uppgradera min foto-setup. Tidigare har jag mest försökt fota i dagsljus, men på vintern i det här landet under långa perioder vara ganska lönlöst då det knappt ens blir ljust ute.

Jag har testat att bara ställa upp på köksbordet med så mycket ljus jag kunnat hitta, men det har varit svårt att få till färgbalansen. Visst, jag skulle kanske kunna köpa en "riktig" kamera (nu kör jag med en gammal Lumix kompaktkamera), och riktiga dagsljuslampor, men det kostar ju en slant så först tänkte jag kolla hur långt man kan komma med lite enklare och billigare medel. Så jag lånade några bitar kapaskiva ur skräpkorgen på jobbet, och köpte ett grått A2-ark och en klämma i pappershandeln för att ställa upp en lite mer ändamålsenlig fond (totalkostnad SEK52.50). Med två vanliga bordslampor med 5W 2700K lågenergilampor blev det helt ok. Kökslampan är halogen så den färgar lite gult på pappen bakom, men jag orkade inte skruva i en annan lampa i den. Jag ska testa det nästa gång.

Setupen:

Image

Färgbalansen är helt ok nu tycker jag.

Image

Men om man går lite närmare så börjar kamerans brister märkas. Det går likson inte att få till ett schysst skärpedjup om man vill komma nära med en kompaktkamera. Så det kanske blir att skaffa en "riktig" ändå, med lite bättre optik. Men nu har jag testat i alla fall...

Image

frigobben

Inlägg av frigobben »

Jag tycker bilderna var super! Och även gubbarna. :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tumme upp.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Jag håller med föregående två. Det kommer se så coolt ut när du har en hord.

Skriv svar