En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Kul läsning och bra med mycket bilder!
Kul och intressant battle report. Och fina bilder! Jag gillar.
-
Elevatorlake
Underhållande läsning och snygga bilder, som vanligt 
Som jag skrev i den andra tråden, SFU är riktigt underhållande och även om de inte är jättebra för sina poäng är det fortfarande något speciellt med terminators som gör att jag verkligen gillar de.
Visst körde du imperial fists chapter tactics? Jag kan tipsa om att prova med ultramarines nästa gång, de är riktigt praktiska när man kan ge mer bett i både skjutningen och assault med deras chapter tactics i olika rundor.
Som jag skrev i den andra tråden, SFU är riktigt underhållande och även om de inte är jättebra för sina poäng är det fortfarande något speciellt med terminators som gör att jag verkligen gillar de.
Visst körde du imperial fists chapter tactics? Jag kan tipsa om att prova med ultramarines nästa gång, de är riktigt praktiska när man kan ge mer bett i både skjutningen och assault med deras chapter tactics i olika rundor.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tack mannen!
Jag håller med - termosarna är riktigt coola. Kanske bland de häftigaste modellerna så vad bättre än att få spela 20 stycken! Det var som som att vara tillbaka i tolvårsåldern när jag testade 40k för första gången. Livet e härligt
Jajemen - körde imperial fist, dels för reroll ettor på alla stormbolters men framförallt för att det gav lägre komp. Ska nog testa ultramarines, låter bra. 5 p som är diffen går lätt att få loss. Saknade att inte få rerolla allt skytte på ettor
Plus att min arme är ju ultramarines, inte fistarna. Ehrm.
Jag håller med - termosarna är riktigt coola. Kanske bland de häftigaste modellerna så vad bättre än att få spela 20 stycken! Det var som som att vara tillbaka i tolvårsåldern när jag testade 40k för första gången. Livet e härligt
Jajemen - körde imperial fist, dels för reroll ettor på alla stormbolters men framförallt för att det gav lägre komp. Ska nog testa ultramarines, låter bra. 5 p som är diffen går lätt att få loss. Saknade att inte få rerolla allt skytte på ettor
-
Elevatorlake
Exakt, Roboute vänder sig i sitt stasisfältNurgle skrev:Tack mannen!
Jajemen - körde imperial fist, dels för reroll ettor på alla stormbolters men framförallt för att det gav lägre komp. Ska nog testa ultramarines, låter bra. 5 p som är diffen går lätt att få loss. Saknade att inte få rerolla allt skytte på ettorPlus att min arme är ju ultramarines, inte fistarna. Ehrm.
Grejen är att storm bolters gör ju typ ingenting, det lilla antalet extraträffar man får med att slå om ettor brukar inte göra så mycket. Med ultramarines kan du använda den doctrinen med ännu bättre resultat (eftersom du får slå om assault cannons också) den enda rundan du behöver det, när de deep strikar och får ett extra skott.
Dessutom kan du använda assault doctrine som gör hammernators ännu jävligare i närstrid. Får du en charge med de, vilket inte är omöjligt med transporterna, blir de ännu elakare i närstrid. Mina tog nästan en bloodthirster på chargen
Du har helt rätt - storm bolter sög pipa hårt!
Hellre då en än hårdare charge. Formationen ger ju dessutom en extra attack. 20 hammarslag med reroll på ettor. Mjum mjum
. Jag är sålt till, tack för tipset!
Förresten finns rapporten ur andra perspektivet från Naz nu: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 43#p212619
Hellre då en än hårdare charge. Formationen ger ju dessutom en extra attack. 20 hammarslag med reroll på ettor. Mjum mjum
Förresten finns rapporten ur andra perspektivet från Naz nu: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 43#p212619
-
Iambroborn
Kul att läsa och ännu roligare med bilder till!
Vill ha mer
Vill ha mer
-
Elevatorlake
Det enda som är kvar nu, när du är tillbaka hos rätt chapter, är att bya ut plasmakanonerna och heavy bolters på din storm raven mot lascannons och multi melta så kan den göra något ocksåNurgle skrev:Du har helt rätt - storm bolter sög pipa hårt!
Hellre då en än hårdare charge. Formationen ger ju dessutom en extra attack. 20 hammarslag med reroll på ettor. Mjum mjum. Jag är sålt till, tack för tipset!
Ja jag vart också lite förvånad (och glatt överraskad) av beväpningen antog att det var för kompens skullElevatorlake skrev: Det enda som är kvar nu, när du är tillbaka hos rätt chapter, är att bya ut plasmakanonerna och heavy bolters på din storm raven mot lascannons och multi melta så kan den göra något också
-
Elevatorlake
Just ja, så kanske det är. Annars lyckas ju kombinationen plasma cannons och heavy bolters med bedriften att vara oanvändbart mot i stort sett alltNaz87 skrev:Ja jag vart också lite förvånad (och glatt överraskad) av beväpningen antog att det var för kompens skullElevatorlake skrev: Det enda som är kvar nu, när du är tillbaka hos rätt chapter, är att bya ut plasmakanonerna och heavy bolters på din storm raven mot lascannons och multi melta så kan den göra något också