En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg knight!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Snygg knight!
Tack mannen. Fast jag är oskyldig - Mathias Hansson som målat den. Återstår wash & vädring. För att komma upp i enheter köper jag både omålat, målat o sånt som är halvfärdigt. Så fixar jag upp baser, magnetisering & sista putsen.

Eftersom jag målar så långsamt så får jag jobba i kombo för att få ihop en fetingarme. Jag vill ju ha allt och lite till i formationsväg :)

Knightsen är ju egentligen utanför min Ultraarme men roliga och ett naturligt inslag i vissa SM-slag.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Helt rätt strategi!

Jag har aldrig målat en hel armé så jag köpte ihop grunderna färdigmålat så jag kunde börja spela direkt, istället sitter jag och finpillar lite för skoj på de modeller som är roliga att måla :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Blir smått imponerad att det finns de som orkar lägga ner sådant jobb och arbete på att ha lådorna allt fraktias i så stiliga =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Helt rätt strategi!

Jag har aldrig målat en hel armé så jag köpte ihop grunderna färdigmålat så jag kunde börja spela direkt, istället sitter jag och finpillar lite för skoj på de modeller som är roliga att måla :)
Skönt att man inte är ensam om det tillvägagångssättet :) Ska det bli nån ordning innan pensionen så måste jag göra så - alternativt lägga betydligt mycket mer tid, vilket inte riktigt är görbart.
Ska nog köra på samma - ha de där man putsar på i evinnerlighet vid sidan av...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Leffegnu skrev:Blir smått imponerad att det finns de som orkar lägga ner sådant jobb och arbete på att ha lådorna allt fraktias i så stiliga =)
Det blir säkert lite hemma-diorama också med glasdörren, så man kan sitta hemma och drägla :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Hjältar på slagfältet!

Har blivit en del träningsmatcher inför turneringar, så blir sparsmakat med bilder & batreps av hänsyn till andras (och egen) taktik.

Men konstaterar att jag har vissa unika modeller som levererat mot alla odds - hjältar helt enkelt!

Min IK som smaskar ihjäl en otäck vargryttare med enbart Hammer of wrath för att sedan döda en dyrare knight i närstrid och sedan dö av den efterföljande explosionen.

Image

Kaptenen som dödar av en bunt dark eldar/jet bikes själv, stjäl ett objektiv och plockar sex poäng helt själv. Trots en osynlig thunderhammer..
Image

När Culexus stormar ett ointagligt fort med Tau, överlever massiv eldgivning från Riptides & stormsurges, dödar av en riptide med instakill och låser upp en enhet med stormsurges så att min knight hinner in i närstrid.
Image

Eller thunderhammerterminatorn som överlevde två nävar black maze från demonprinsessan och stal ett sista-minutenobjektiv.

Image

Rymdmarinen som överlevde sina kamrater, stormar över halva brädet, skjuter ihjäl nån extra tyranid och plockar linebreaker så levererar ensam fyra poäng.

Image

Gillar verkligen konceptet "ensam hjälte som står mot omöjliga odds och med sina sista andetag tar hem segern". Så har verkligen funderat på om jag ska göra nåt slags kampanjbadges, hänga på extra medaljer eller kanske skriva ner deras hjältesaga på ett purity seal pergament. Den sista inte helt görbar kanske...

Image

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Lätt sådanan hjältar borde få en liten medalj, uppgrade på sig eller annat fluff.

Är det inte sådanan minnan en lever för att spela?
Då borde figurerna eller unitsen som sällan, mot många odds, lyckas med en sådan bedrift få något för det :D

Först då börjar en ta steget till en "personlig armé" =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Din arme ser verkligen jätte snygg ut Erik , hoppas på att få chansen att spela mot dig snart! :D
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Uhnis skrev:Din arme ser verkligen jätte snygg ut Erik , hoppas på att få chansen att spela mot dig snart! :D
Tack Robin vi får försöka styra upp det :)

Skriv svar