En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Uhnis

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Uhnis »

Naz87 skrev:
Nurgle skrev:
Så här ser det ut när rymdmarinerna har sina antigravskor på sig.

Sitter som en smäck!
Synd bara när du ska byta alla baser till 32mm :p

Fast om de ska vara godkända i de flesta turneringar så ska de väl ha 25mm baser?
GoB'are

Robin Uhnegård

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Uhnis skrev:
Naz87 skrev:
Nurgle skrev:
Så här ser det ut när rymdmarinerna har sina antigravskor på sig.

Sitter som en smäck!
Synd bara när du ska byta alla baser till 32mm :p

Fast om de ska vara godkända i de flesta turneringar så ska de väl ha 25mm baser?
Just nu är det nog antingen eller. Hoppas det håller i sig :P

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Har ingen tid för vare sig pyssel eller spelande just nu. Men eftersom hobbyn aldrig riktigt lämnar pannloben har jag gjort lite inköp för att förenkla färdigställandet av några av mina projekt så snart det är dags igen.

Bild

En airbrush! Nurgle har blivit med airbrush! Och inte vilken som helst - en Evolution 2 in 1 :) Woho! Har redan plöjt airbrushtrådarna på forumet och letar bra videos på youtube. Nu kanske jag äntligen ska måla upp mina Storm talons. Lämnar nog min meterhöga kompressor i garaget och går på jakt efter något mer hobbyvänligt..

Bild

Sen slog jag till på en dremmel också så jag kan snabba upp projekt "magnetiserade knights" och spela tre brutala IK.

Allt handlar om bra förberedelser, så när jag väl sätter igång om tre månader hoppas jag en helt ny värld öppnar sig.

May the hobby be with you!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Dags för ett ryck igen :)

Magnetiseringfredag. Kötta magneter för knektvapen & siege drills.

Image

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Den har mörsat på något stoooort med sitt chainswors? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Den har mörsat på något stoooort med sitt chainswors? :)
En Stormsurge för några matcher sen som fick smaka sågtandsmacka.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Störst borr vinner & elitistiska listor

Siege drill - Äntligen ett vapen som passar centurions storleksmässigt! De där grav-puffrorna försvinner ju i skuggan av rymdmarins-matryoschkan.

Image
"Om du bara vill stå still i tre rundor så jag kan lufsa fram och lägga dig under borren. Nej, var ska du? Kom tillbakaaaaaa."

Förmodligen hyfsat värdelösa. Men måste bara testa överdöda något.

Har hittat en variant för att hålla igång målandet. En halvtimme varje kväll så det går sakta, sakta framåt.
Tyvärr börjar det klia i kroppen när jag målat samma sak om igen sex gånger. Så bröt av med att bara slänga fram något och börja putsa på. Valet landade på mina kära tactical sergeanter.

Image

Putsade upp huvudena så de slipper skulka runt med enfärgade, mörkröda huvud.
Så börjar jag räkna hur långt tid det tar och hur mycket som är kvar att göra på resterande tacticas och den tid det tar i anspråk med min målningstakt...

Image

Räknar fram att mina 10 000-isch poäng borde vara helt och hållet klara efter pension och troligen före gravsättningen om jag behåller hälsan. Och DÄR nånstans kommer lusten att slänga upp allt på blocket och bara gå vidare...

Image
"Heeere comes Johnnyyyyy!"

Sättet att hantera det på är att verkligen, verkligen dela upp det i några få modeller åt gången och nån enstaka fix/puts/vapenuppdragering etc innan jag plockar fram nästa modell.

Så slutsatsen blir att jag kommer undvika allt var MSU heter. Min grej är elitistiska listor helt enkelt....

Image
Förgrundsfiguren för alla elitistiska listor - om nån kommer ihåg när det begav sig...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Airbrush - da Shit?

Hittade en begagnad Iwata Studio series plus kompressor ute i landet. Perfekt för min airbrush :) Som tur var passerade jag där idag på jobb, så svängde förbi & plockade upp den.

Image

Självklart var jag tvungen att prova den på en gång när jag kom hem, så slängde fram en primad Helbrute att öva på.
Köttade järnet och målade den enbart med airbrushen utan klok rengöring med siktet inställt på att göra klar den så snabbt det bara gick.

Image

Image

Det tog inte mer än nån timme totalt med washning och några snabba drybrushtag på basen som avslutning. Inte direkt snygg men känns som helt OK sett till tiden och första gången jag airbrushade.
Måste få ordning på snabbrengöring och färgbyte bara så jag slipper igenkloggning av nålen som det blev efter halva tiden.
Och rengöringen efteråt tog nästan lika långt tid :shock:

Jag förstår absolut de som gillar kaosarméer. Skulle nästan kunna tänka mig att bränna loss en hel armé mest för att få en ursäkt att köra med airbrush - snabbt & smutsigt.

När frugan upptäckte vad jag gjorde ville hon absolut prova. Några småjobbiga frågor om kostnader hit och dit för alla prylarna föll snabbt bort när hon testade leka loss. Hmmm, tror vi är något på spåret Sherlock....

Image

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

AB is da shit!
(Smart drag att lura in frugan i hobbyn.;))

Sent from my iPhone using Tapatalk

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Kul är det med Airbrush. Ska bli kul att se vad du kan åstadkomma.

Den jobbiga frågan skulle jag inte kunna slingra mig från. Kul att det funkar för vissa.

Skriv svar