Boggalogg skrev:Hur kommer poddar att räknas? Hälften av de totala, eller spelare för spelare?
Eskalerande poddminus räknas från BÅDA arméerna! Och ni delar AVPs på allt som har AVP mellan era arméer. Alltså:
1 köper 2 poddar som fast = -12, 4AVP
2 köper också 2 poddar som fast = -18, 4AVP (som tillsammans blir 8AVP)
Tror frågan var menad hur många som kommer ner om det finns i båda lagen.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Det Trulsante säger är väl att en spelare inte affekteras av hur många poddar sin medspelare har. Dvs spelar du med tre poddar så kommer 2 in i första rundan, oavsett om din medspelare har 0 eller 10 poddar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Katarsis skrev:Det Trulsante säger är väl att en spelare inte affekteras av hur många poddar sin medspelare har. Dvs spelar du med tre poddar så kommer 2 in i första rundan, oavsett om din medspelare har 0 eller 10 poddar.
Mattias - you know me so well! Det är precis såhär jag menar! Inget lullande mellan listor.
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
@Schemat
Låt 3e matchen få 30-60min extra på fredagen.
2000pts spelas inte vackert på 3h när formatet säger att man måste ha en massa småenheter. Personligen skulle jag föredra 4h och det finns utrymme för det. Att sluta kl. 22:00 är väl ganska ok?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!