Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Leffegnu skrev:Epic o blood bown ftw =)

Inget litet projekt ni gett er på med resin-klumpen. En sådan hade en aldrig fått klar i ens snigel-tempo :)

Snygg frog ni fått dit, är det freehand eller någon transfer ni grävt fram?
Sånt ger så mkt mer djup i saker o ting, gillar sånt riktigt mkt =)
Tack, det är en Ma.k transfer. Har definitivt en hatkärlek till transfers. De höjer modellen en nivå helt klart, samtidigt som de kräver en hel del pill för att få bra.

Blev lite byggsugen igen efter allt målande, så en Ma.k "Küster" tar form. Riktigt nöjd med bygget så långt, blir målningen bra får den följa med på AIM2016 till hösten. Har bytt ut de flesta (mycket sköra) plasthandtagen mot metall. Skapar textur på de "gjutna" delarna med Mr. Surfacer 500.
Bild
Hoppas få bygget klart i veckan, då borde Venatorn anlänt, så då blir det att få färg på den ock.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Har det blitt någon färg här än eller? :P
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Leffegnu skrev:Har det blitt någon färg här än eller? :P
I wish......fullt upp med annat just nu. Efter kommande helg lugnar det ner sig något förhoppningsvis. :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Jaha, inget 30K ännu, men fick klart det här bygget i alla fall-gött! Älskar Maschinen Krieger, sa jag det? ;)
Behöver beställa lite ny Mr.Color färg dock, så ska ta tag i stortonken igen under tiden.
Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Limmade ihop den här lille rackarn. Om alla SM såg ut såhär hade jag haft typ tusen!
Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Vad betalade du för den?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Röde skrev:Vad betalade du för den?
Köpte två på GW helgen de fanns till försäljning. Kostade de 220:- typ? Hutlöst dyra var de i alla fall, men ibland bara måste man. Synd att inte alla SM har den här stilen. Först och fortfarande bäst imho.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jo de är tuffa. Väntar spänt på färgsättning...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Tar tag i bilen igen.....
Har fått lite undringar om det här med oljefärger. Finns en massa trevliga tekniker, här en liten (otroligt proffsig ;)) film på ett sätt att gå tillväga.
Bilen har fått en tidigare wash med oljefärger som tunnats ut med terpentin. Nu har jag lagt lite mer oljefärg av samma kulörer på en bit kartong för att dra ut oljan och minska det glansiga i oljefärger, samt förkorta torktiden. I skålen är det luktfri thinner. Det jag gör är att gå in och lägga på färg där washen inte blivit riktigt bra. Förbättra vädringen helt enkelt. Tar sin lilla tid och kanske inget man vill göra på spelpjäser, men för en center piece som en sådan här tonk tycker jag det är lätt värt jobbet!
Fridens
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Hmmm, länken funkar inte på min telefon......
Såhär då?
https://vimeo.com/167243593

Skriv svar