Vad var det som hände?
Nyss hemkommen från en dags 1850 poängs Easy comp 2 turnering i Örebro på Lindhskas bokhandel via lokalföreningen Miniature wargaming i Örebro.
Hemkommen efter turneringen är jag fortfarande chockad. Jag vann. Vad var det som hände? Jag som dagarna innan räknat med att få en del smisk och med lite tur hamna i mittenstrecket nånstans med mina assault centurions. Jag kom tvåa på best general och etta på best over-all. Får rikta ett stort tack till alla trevliga spelare som uppenbarligen inte uppfattade mig som alltför mycket av en knöl i sammanhanget, ett lyckosamt format för min lista och en del tur i sammanhanget.
Ungefär så här såg jag förmodligen ut vid prisutdelningen
Jag fick med mig ett fint pris vid sidan av inramat diplom - en Age of Sigmar malefic gate. Så det var en oväntad bonus på en riktigt trevlig turnering. Det var väldigt trevlig stämning, roligt spel och några riktigt knasiga listor blandat med både högt och lågt med en rejäl dos imperieknektar & forgeworld på det. Måste säga att Örebro överraskade positivt.
Det var första gången jag körde fyra matcher på en dag så det var rätt krävande att hålla uppe fokuset. Men en väldigt rolig turnering. Ska återhämta mig tillräckligt för att försöka sammanfatta batreps från evenemanget tids nog.
Men återupprepar vad jag säkert skrivit ett par gånger tidigare - har du aldrig varit på turnering men funderar på att göra det? Gört! Det är oerhört kul & nervkittlande att få kasta så mycket tärning. Och så mycket trevligt folk med samma intresse som en själv träffar man sällan om ens någonsin. Det är värt all svett och möda, målarstress och sena kvällar för att försöka hinna klart armén inför turneringen. Kan också rekommendera Lindhskas turnering. Jag hade skitskoj!