En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Du får berätta hur det gick efteråt :)

Jag har valt lite mellan rhinos och drop pods som transporter men just nu lutar jag mot rhinos för att dels få allt på bordet från början men framförallt för mobilitet och för att ta objektiv.

Wilco! Om jag orkar blir det batreps från alla matcherna.

Rhinos är väl utmärkt om du kör dual battle demi companies? Har bara kört det en gång precis när det var nytt i en testmatch. Känns som man har en mobil massarme som slåss mot klockan för att inte bli tablead innan matchen är slut då va? Eller funkar bra?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:Du får berätta hur det gick efteråt :)

Jag har valt lite mellan rhinos och drop pods som transporter men just nu lutar jag mot rhinos för att dels få allt på bordet från början men framförallt för mobilitet och för att ta objektiv.

Wilco! Om jag orkar blir det batreps från alla matcherna.

Rhinos är väl utmärkt om du kör dual battle demi companies? Har bara kört det en gång precis när det var nytt i en testmatch. Känns som man har en mobil massarme som slåss mot klockan för att inte bli tablead innan matchen är slut då va? Eller funkar bra?
Tänkte köra ett liknande upplägg men faktiskt betala poängen för de. Kör en cad med sex tactical squads i varsin rhino. Istället för att köra ett battle company tänkte jag alliera in lite av mina grey knights för att ge den lite mer bett än just det du beskriver, att man har en massa smurfar som springer runt i panik för att ta så många objektiv som möjligt innan de blir dödade. Lite som lemmings...

Jag förlorar ett gäng doctrines vilket är synd men jag hinner ändå inte måla upp alla grejerna för att köra ett riktigt battle company så det får bli som det är :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Förresten, vet inte om du är lika torsk på accessoarer som jag är men du kan skippa ultramarinetärningarna från gw. Bara en sådan sak som att ultramarineloggan är på ettan istället för sexan... Dessutom är de för stora och fel form så de rullar inte riktigt och det är omöjligt att snabbt läsa av resultatet eftersom det är romerska siffror, förvisso med olika färger men innan man memorerat de.

Blir till att hoppas att fw släpper deras legiontärningar för ultramarines snart :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Förresten, vet inte om du är lika torsk på accessoarer som jag är men du kan skippa ultramarinetärningarna från gw. Bara en sådan sak som att ultramarineloggan är på ettan istället för sexan... Dessutom är de för stora och fel form så de rullar inte riktigt och det är omöjligt att snabbt läsa av resultatet eftersom det är romerska siffror, förvisso med olika färger men innan man memorerat de.

Blir till att hoppas att fw släpper deras legiontärningar för ultramarines snart :)
Jodå, jag är en riktig prylnörd :) Allt är materialsport. Jag har ju mina små gulliga tärningspåsar och min speciella "Viktiga-tärningsslagstärning" bland annat. Så tittade bara för några dagar sen på ultramarinestärningarnaoch funderade på om jag ändå inte ska köpa dem, bara för att det är ultramarinestärningar. Men bra att du sågade dem, så jag inte behöver köpa dem. De är ju som du skriver helt bakochfram. Har GW utlicensierat designen till en ukrainsk rörfirma att ta fram designen? Är det ett resultat av senaste firmafesten i Nottinghamn som verkade perfekt att trycka på sändknappen med klockan halv fem i alkoholdimmorna? Ingen vet och vi får förmodligen aldrig veta men då spar vi de slantarna tills den dagen de gör snygga tärningar...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:Förresten, vet inte om du är lika torsk på accessoarer som jag är men du kan skippa ultramarinetärningarna från gw. Bara en sådan sak som att ultramarineloggan är på ettan istället för sexan... Dessutom är de för stora och fel form så de rullar inte riktigt och det är omöjligt att snabbt läsa av resultatet eftersom det är romerska siffror, förvisso med olika färger men innan man memorerat de.

Jodå, jag är en riktig prylnörd :) Allt är materialsport. Jag har ju mina små gulliga tärningspåsar och min speciella "Viktiga-tärningsslagstärning" bland annat. Så tittade bara för några dagar sen på ultramarinestärningarnaoch funderade på om jag ändå inte ska köpa dem, bara för att det är ultramarinestärningar. Men bra att du sågade dem, så jag inte behöver köpa dem. De är ju som du skriver helt bakochfram. Har GW utlicensierat designen till en ukrainsk rörfirma att ta fram designen? Är det ett resultat av senaste firmafesten i Nottinghamn som verkade perfekt att trycka på sändknappen med klockan halv fem i alkoholdimmorna? Ingen vet och vi får förmodligen aldrig veta men då spar vi de slantarna tills den dagen de gör snygga tärningar...
Jag tror de testar hur dumma vi kunder egentligen är. "Köper kunderna de här tärningarna, då köper de fan i mig allt!" :)

Hur gick det med dina drop pods? :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Vad var det som hände?

Nyss hemkommen från en dags 1850 poängs Easy comp 2 turnering i Örebro på Lindhskas bokhandel via lokalföreningen Miniature wargaming i Örebro.

Image

Hemkommen efter turneringen är jag fortfarande chockad. Jag vann. Vad var det som hände? Jag som dagarna innan räknat med att få en del smisk och med lite tur hamna i mittenstrecket nånstans med mina assault centurions. Jag kom tvåa på best general och etta på best over-all. Får rikta ett stort tack till alla trevliga spelare som uppenbarligen inte uppfattade mig som alltför mycket av en knöl i sammanhanget, ett lyckosamt format för min lista och en del tur i sammanhanget.

Image
Ungefär så här såg jag förmodligen ut vid prisutdelningen

Jag fick med mig ett fint pris vid sidan av inramat diplom - en Age of Sigmar malefic gate. Så det var en oväntad bonus på en riktigt trevlig turnering. Det var väldigt trevlig stämning, roligt spel och några riktigt knasiga listor blandat med både högt och lågt med en rejäl dos imperieknektar & forgeworld på det. Måste säga att Örebro överraskade positivt.
Det var första gången jag körde fyra matcher på en dag så det var rätt krävande att hålla uppe fokuset. Men en väldigt rolig turnering. Ska återhämta mig tillräckligt för att försöka sammanfatta batreps från evenemanget tids nog.

Men återupprepar vad jag säkert skrivit ett par gånger tidigare - har du aldrig varit på turnering men funderar på att göra det? Gört! Det är oerhört kul & nervkittlande att få kasta så mycket tärning. Och så mycket trevligt folk med samma intresse som en själv träffar man sällan om ens någonsin. Det är värt all svett och möda, målarstress och sena kvällar för att försöka hinna klart armén inför turneringen. Kan också rekommendera Lindhskas turnering. Jag hade skitskoj!

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

GRATTIS!

Sjukt kul att höra. Speciellt när jag har beställt 6st Assault Centar som jag ska spela med mina Iron Hands :D

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Grattis, snyggt jobbat!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Underbar bild och stort grattis!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild