Ismenos galenskaper
Re: Ismenos galenskaper
Såg nu att AK har en burnt umber wash, verkar ju perfekt för ditt syfte Elevator!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
Provade fresh mud och den var i stort sett exakt samma som burnt umber.Ismeno skrev:Nej, jag tror inte oljefärg blir så värst mycket mer hållbar tyvärr. AK dark mud kanske? Alternativt mixa dark mud (brunare än umber) med AK track wash (rödare än umber)Elevatorlake skrev:Vet du om en oljewash med lacknafta ger en lika hård yta som en enamel wash eller om det finns en enamel wash som har samma färg som en burnt umber oljewash?
Jag vill åt den hårda ytan som en enamel wash bildar som ytterligare skydd på en modell jag redan börjat måla, bara varnish kommer inte bli hårt nog.
Jag provade ak interactives olika streaking grime men tycker de är rätt mycket ljusare än vad burnt umber brukar vara.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Har de det? Jag googlade det men hittade ingen wash, bara pulver. The google-fu is weak with this one...Ismeno skrev:Såg nu att AK har en burnt umber wash, verkar ju perfekt för ditt syfte Elevator!
-
Elevatorlake
Njae, jag hänger nog inte riktigt med men jag ska prova den så får jag se själv, då kanske jag förstårnaturalselect skrev:Elevatorlake skrev:Tack för tipsen, ska prova de.Ismeno skrev:Nej, jag tror inte oljefärg blir så värst mycket mer hållbar tyvärr. AK dark mud kanske? Alternativt mixa dark mud (brunare än umber) med AK track wash (rödare än umber)
Har du använt track wash någon gång? Jag fick hem min i veckan men har inte provat den än. Tänkte köra panzer aces track primer, track wash och sedan panzer aces rostwasher. Får se hur det blir
Track wash e sjukt najs. Jag använder det på alltin som är metall nästan på något sätt som ett filter! Väldigt annorlunda än vad jag trodde den skulle va men jag tycker den är lite som en mildare agrax earthshade fasr ändå inte. Svårt att förklara men du kanske förstår vad jag menar sen!glöm inte lacka innan bara :p
-
Elevatorlake
Blir riktigt coolt, känns som en mörk och sliten gammal Hulk.
-
Elevatorlake
Håller med, riktig alienkänsla i den därJesper77 skrev:Blir riktigt coolt, känns som en mörk och sliten gammal Hulk.
-
Elevatorlake