Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Elevatorlake »

Det är ju inte alla som har möjlighet att fråga en svensk mästare om råd så jag passar på :)

Är det absolut nödvändigt att lägga varnish på alrylfärger innan man kör enamel washer eller är det bara en försiktighetsåtgärd? Ska man ha kapiläreffekten är det väl nödvändigt men om man bara ska lägga ett filter.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Det är ju inte alla som har möjlighet att fråga en svensk mästare om råd så jag passar på :)

Är det absolut nödvändigt att lägga varnish på alrylfärger innan man kör enamel washer eller är det bara en försiktighetsåtgärd? Ska man ha kapiläreffekten är det väl nödvändigt men om man bara ska lägga ett filter.
Hah! :D fråga på, svarar så gott jag kan. :)
Jag brukar inte lägga lack, tycker det funkar fint ändå. Ett lager blanklack underlättar kapilläreffekten för washer och gör det lättare att få dit dekaler, men jag brukar hoppa över det och det funkar fint ändå imho.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

WIP. "Copperdog" och "Snowman"
Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Skön lila men jag gillar nog den gröna lite mer ändå :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Daphnia Pulex

Inlägg av Daphnia Pulex »

Tycker den lila blev alldeles perfekt, mycket snygg färgsättning.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Smaken är som baken. :D
Kul att ni gillar varsin. Den lila metallen och kopparn på den andre är båda gjorda med AK's nya "True metall" pasta.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Som vanligt flera projekt på gång samtidigt. Den lilla svävartanken har fått lite smuts och färgskav, mycket jobb återstår.
Bild

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Får passa på att fråga när man har så kunnig person i genren att tillgå ;)

Vad tror du om NMM vädring? Hur skulle man åstadkomma detta om det kan göras bra?

De funderingar som jag haft i tanken är att måla ut NMM områden i förväg där vädring/skafor ska vara och sedan köra med en vad-det-nu-heter som man kan skava bort med vatten...färg x) Efter det så kör man med sin grundfärg och sliter på de ställen som beskrivet innan. Skulle det se konstigt ut? :/

Tar gärna en utläggning om du har tid och lust :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Iambroborn skrev:Får passa på att fråga när man har så kunnig person i genren att tillgå ;)

Vad tror du om NMM vädring? Hur skulle man åstadkomma detta om det kan göras bra?

De funderingar som jag haft i tanken är att måla ut NMM områden i förväg där vädring/skafor ska vara och sedan köra med en vad-det-nu-heter som man kan skava bort med vatten...färg x) Efter det så kör man med sin grundfärg och sliter på de ställen som beskrivet innan. Skulle det se konstigt ut? :/

Tar gärna en utläggning om du har tid och lust :)
Sorry, jag har noll koll på nmm och är ingen fan av stilen. Men jag kan gissa att väldigt mycket av det som blir coolt med nmm saboteras om man vädrar?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Svårt att ta bilder idag, galet soligt väder! Man ser vad det föreställer i alla fall hoppas jag.
"Copperdog" och "Snowman" redo för strid. Första gången jag provade AK's "true metal" pasta och det gav mersmak helt klart. Tre Castellax kvar, sedan blir det arméns centre piece, Mr.Magos.
Bild
Bild
Bild

Skriv svar