En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
BoBo

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av BoBo »

Kalasfint spelbord! 40/30k är ett stämningsspel som bör spelas på bra terräng! Tummen upp!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Leffegnu skrev:Leve dreadnoughts!

En är så gammal så på min tid i tidigare versioner var en dreadnought verkligen något på slagfältet
Nu känns de tyvärr inte så respektabla längre, även om de fortfarande är fräcka :)

PS
Spelplanen din ser riktigt inbjudande ut =)
Även om knektarna ser aningen elaka ut :p
Så då har du genomlevt perioderna där man kunde få höjda ögonbryn av rädsla när man ställde en dread på bordet? Måste kännas märkligt i dagens klimat...

Jag började ju spela i slutet på sjätte och köpte en "gammal" armé till att börja med.

Det enda jag fortfarande använder från den armén är Tigurius. Resten är nya leksaker. Dreads har jag knapptkört med sedan min första match då jag fick toksmisk. Men tror faktiskt det kan fylla en bra funktion i min lista trots ett stenhårt meta på kommande turneringen.
Plus att jag nog en fem sex dreads klara och ytterligare några i delar så vore kul att fielda dem nån gång även om det troligen renderar en riktigt usel placering.
Om inte annat vore det tufft om det funkar mest för att dreads är i princip lika coola som terminators.

Men den legendariska "gunman" som jag läst om är nog en historia blott.

Ps. Tackebock, kul du gillart. Nu borde jag snart ha terräng för fyra simultana bräden. Kanske får köra en minisommarturnering med lite alkoholfri rosé här i Saltsjö-Boo :)
Knightsen är svintuffa. Men tråkiga. Kanske som en fotbollshuligan utan öl eller nåt :D

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

BoBo skrev:Kalasfint spelbord! 40/30k är ett stämningsspel som bör spelas på bra terräng! Tummen upp!
Tack BoBo :) Håller fullständigt med! Ett naket bord med lite terrängkluttar gör att det känns som man kastar lite tärning. Bra terräng lyfter spelet och man ser sina omsorgsfullt målade pjäser komma till liv på slagfältet.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Nurgle skrev:
Leffegnu skrev:Leve dreadnoughts!

En är så gammal så på min tid i tidigare versioner var en dreadnought verkligen något på slagfältet
Nu känns de tyvärr inte så respektabla längre, även om de fortfarande är fräcka :)

PS
Spelplanen din ser riktigt inbjudande ut =)
Även om knektarna ser aningen elaka ut :p
Så då har du genomlevt perioderna där man kunde få höjda ögonbryn av rädsla när man ställde en dread på bordet? Måste kännas märkligt i dagens klimat...

Jag började ju spela i slutet på sjätte och köpte en "gammal" armé till att börja med.

Det enda jag fortfarande använder från den armén är Tigurius. Resten är nya leksaker. Dreads har jag knapptkört med sedan min första match då jag fick toksmisk. Men tror faktiskt det kan fylla en bra funktion i min lista trots ett stenhårt meta på kommande turneringen.
Plus att jag nog en fem sex dreads klara och ytterligare några i delar så vore kul att fielda dem nån gång även om det troligen renderar en riktigt usel placering.
Om inte annat vore det tufft om det funkar mest för att dreads är i princip lika coola som terminators.

Men den legendariska "gunman" som jag läst om är nog en historia blott.

Ps. Tackebock, kul du gillart. Nu borde jag snart ha terräng för fyra simultana bräden. Kanske får köra en minisommarturnering med lite alkoholfri rosé här i Saltsjö-Boo :)
Knightsen är svintuffa. Men tråkiga. Kanske som en fotbollshuligan utan öl eller nåt :D

Ush ja, så gammal är jag =)

En spelade verkligen back i the days, dreads var the shit då mer lr mindre
Sen slutade en o började så smått får något år sen igen bara. Inte spelats mkt än utan mest målats. Hoppas komma igång med tärningarna också framöver :>

Ni ska ju inte fielda något bara för att, ni måste ju känna för det =)
Vad som är "bra" ändras efter version o codex. I 8th edition kanske ratlings får spelvärde, vem vet =)

Fyra bräden!
Jäsikens, ska ni snart starta eget o ha spelklubb lr vad är det frågan om?
Vad kostar en säng några nätter med all inclusive 2018? :D

Låter lite avskräckande om det inte är kul med dina fina knights. De är alldeles för tuffa för att bara stå och titta på från sidan av spelplanen. Gillar liknelsen om huliganer däremot haha :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Leffegnu skrev: En spelade verkligen back i the days, dreads var the shit då mer lr mindre
Åh, minnena från den tiden. När de var så vanliga att de fick vara med i svenska40k:s banner och sågs i var och varannan marinearmé, utan att för den sakens skull vara helt OP.

Välkommen till The dreadnought appreciation thread.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

NilssonHarHund skrev:
Leffegnu skrev: En spelade verkligen back i the days, dreads var the shit då mer lr mindre
Åh, minnena från den tiden. När de var så vanliga att de fick vara med i svenska40k:s banner och sågs i var och varannan marinearmé, utan att för den sakens skull vara helt OP.

Välkommen till The dreadnought appreciation thread.
Ja, det var verkligen tider det =)

Inget ont om "nya" 40k fast ibland saknar en tiden då pjäser av den tidens mått verkligen var något. Idag är det typ praxis att ha minimum tropps och bling resten, förr var det nästan tvärtom :>

Tur det finns husregler att tillämpa för oss gamlingar :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Såg faktiskt att en lirare vann alla sina matcher på ATC i år med en dread-armé. Inte illa pinkat :)

http://spikeybits.com/2016/08/undefeate ... e-atc.html

Mot wolfstars, daemon, flyspam & warcon. Så det går ju faktiskt om man tänker till lite. Älskar när nån får till en vinnarlista med sånt som andra räknat ut helt, det är lite Rocky över det.

Bild

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Liiite fusk dock att ha drop pods på hela armén så att ALLA dreads kan komma in, skjuta OCH chargea runda ett :)

Har för mig att lucius drop podden ficar detta iaf?
Listan såg sjukt äckligt nasty ut iaf trots att jag harför mig att cassor inte kan ta dedicated podd enligt reglerna :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Lucius pattern Drop Pod fixar biffen.... men den är eller har iaf varit allmänt bannad på turneringar i Sverige.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Iambroborn skrev:Liiite fusk dock att ha drop pods på hela armén så att ALLA dreads kan komma in, skjuta OCH chargea runda ett :)

Har för mig att lucius drop podden ficar detta iaf?
Listan såg sjukt äckligt nasty ut iaf trots att jag harför mig att cassor inte kan ta dedicated podd enligt reglerna :)
Nej, den funkar som vilken annan podd som helst, så bara hälften kommer in runda ett. Den är förmodligen bannad för att man tidigare fick assaulta direkt ur den vid deepstrike. Reglerna numera är att man får stanna i podden och behöver inte disembarka, podden river upp damm och ger shrouded vid landningen för podden och allt som syns igenom bakom. Den är open topped så man får skjuta ut och även chargea ur den i rundan efter deepstrike.
Dessutom kan alla dreadnoughts ta en sådan podd, även de som normalt inte kan ta en.
Kostar 50 poäng.

Den är tillåten på ITC, tillsammans med nästan allt annat, så tänkte testa den.

Om jag får tag i en vill säga, vilket nog inte är det lättaste...

Skriv svar