Ismeno skrev:Damn! Det där blev riktigt bra. Passar perfekt till kultisterna. Du fick verkligen till "Alien" känslan. Love it!
Röde skrev:Aprecis... It's game over man, game over!
sefiii skrev:Definitivt Geiger-esque
Ser till och med lite slemmig ut som de gör i de bästa filmerna (dvs II i min mening)
Tack!!

Jag fick första rundan och han lyckades inte sieza, så min plan var enkel: Kuta fram och ta reliken, och fyll sedan på med så mycket eget emellan reliken och Tau som det bara går så att han inte kan ta tillbaka den.
Flyrantens jobb var att plocka ut hans flygande suits, ett jobb han inte alls gillade.
Runda ett fick jag perils och tog ett wound, men höll mig iaf i luften.
Hans suits pepprade sedan honom full av skrafs, trots Feel No Pain så tog han 2 wounds till. 1 Wound kvar runda 1?!?
Brave Brave Hive Tyrant, he bravely ran away.. han flög av brädet i min runda 2. Stackarn.
Ingen lyckades dock skjuta ut något helt, så ingen First Blood.

Framåt pojkar!
Likt en stor grön blob välde mina hjältar fram mot reliken.

Ett gäng gaunts dog på vägen fram, men det ingår i jobbets beskrivning för dem.
Lite skytte även från mitt håll där både Vespids och Firewarriors rök, de var närmast reliken.

Reliken norpad! (och se vad glad han är som har den!) Fas 2 inleds, fyll på med allt annat framåt och ta reliken bak genom de egna leden!

Screamer Killern höll ena flanken säkert, trodde jag. Ficklampor i konservburkar!
Tanken gick sönder av hans Hammer of Wrath, men innehållet var ju något alldeles förfärligt.. "Breachers"?
AP3 om de är väldigt nära? Elakt. Det blev en väldigt död Carnifex.

Gaunts, Warriors, Zoanthropes och Raveners fyllde dock på framåt! Några Tausnubbar dog på skytte, men mest var den gröna väggen där för att vara just en vägg medan Reliken knatade längre bakåt.
Termagauntsen visade vad deras 3-skott-per-gubbe-puffror kan göra och sköt ut en suit.
Hive Tyranten gjorde en bejublad comeback efter ett varv runt området och sköt bort Taus flygande Warlord. Eller snarare sköt ner. Han klarade inte att hålla sig i luften och missade sedan sitt invul.save. Splatt!

Sista rundan. Longstride kunde inte ens få syn på Ravenern med reliken, gömd bakom ruinen till vänster i bild. Med fullt av gubbar runt sig kunde ingen heller komma åt honom!
En Tau suit och några Vespids försökte komma fram, men det var för mycket gubbar och wounds i vägen, så Reliken höll jag. Tau plockade Linebreaker, Warlord till mig. 3 poäng för reliken så 4-1 till Tyraniderna! Whooop whooop!