Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Eldar
Håller också med om att mycket i eldar listan är för hårdkompat, men just nu var diskussionen om RoW och hur den borde kompas.
Ni får absolut ta upp och diskutera om de saker som är för hårdkompade, men det går inte att använda dessa saker som ett argument att ge en annan sak annorlunda komp såvida det inte har med synergier att göra.
Och jag anser att RoW ger lika bra anti-psych försvar oavsett lista.
Ni får absolut ta upp och diskutera om de saker som är för hårdkompade, men det går inte att använda dessa saker som ett argument att ge en annan sak annorlunda komp såvida det inte har med synergier att göra.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Haha, det är ju inte som att den här tråden handlar om eldar kompenKlus skrev:Håller också med om att mycket i eldar listan är för hårdkompat, men just nu var diskussionen om RoW och hur den borde kompas.
Klart att man kan använda listans helhet som ett argument. Även farseerkompen som helhet går att använda sig av i diskussionen, då dom andra plussen och minusen sätter ribban för vad som är rimligt i mallen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
RoW -5 höj startkomp med 2-3? Ger en praktisk kompändring med -2/-3 på listan med runor och spelar man utan den så kompar man lite bättre än förr.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
En enhet eller uppgradering ska kompas utefter vad den tillför armén.DHettNeck skrev:Haha, det är ju inte som att den här tråden handlar om eldar kompenKlus skrev:Håller också med om att mycket i eldar listan är för hårdkompat, men just nu var diskussionen om RoW och hur den borde kompas.
Och jag anser att RoW ger lika bra anti-psych försvar oavsett lista.(ironi).
Klart att man kan använda listans helhet som ett argument. Även farseerkompen som helhet går att använda sig av i diskussionen, då dom andra plussen och minusen sätter ribban för vad som är rimligt i mallen.
RoW ska inte kompas snällare för att seer-council kompas för elakt.
Hive guards förtjänar inte snällare komp för att mawlocen och harpyn kompas för dåligt.
Det handlar ju om att balansera varje sak för sig, sen kan det ju justeras ifall den tillför en viss typ av lista extra mycket.
Så nej, att eldar listan i övrigt är hårt kompat är inget argument för att RoW ska vara ett uppenbart val för alla eldar listor som görs.
Ge snällare komp till saker som är för elakt kompade, ge hårdare komp på saker som är för snällt kompade, sen är det bara att diskutera fram vilka saker som nu är för elakt kompade/för snällt kompade.
Jättebra idé med ökad bas på eldar listan och argare komp på RoW väldigt bra lösning
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
-
Leidermark
Exakt, mycket bra idé. Gör så samt kolla igenom övriga listan också!Nefrums skrev:jag tycker att det är en bra ide.. sänk runor till -6 och höj startkompen till 105