Captains Corner
-
Elevatorlake
Re: Captains Corner
Vad är det för bord du planerar härnäst?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Tempelbrädet har en hel del jobb kvar. Först ska de två mindre templen också göras om och få tak och belysning, sedan ska själva planen fixas, och sedan ska lite LoS-blockers in.Elevatorlake skrev:Vad är det för bord du planerar härnäst?
När hela tempelplanen är klar så blir det en plan med djungel. Den blir nog inte lika avancerat och tidskrävande, då jag redan har nästan alla terrängbitar som behövs klara.
Sedan bör jag knöla in att snickra ihop några nya underbräden, varav ett till tempelplanen, då vi behöver fler sådana till våra nya planer inför November.
Om det sedan finns ett behov, och jag har tid över, så har jag länge velat bygga en snöplan!

I det stora hålet i innertaket satt det tidigare en upponervänd plasmaboll (vilket tog död på den), där tänker jag mig nu en stor runa och mycket ljus ner på altaret i bottenplan. Inne i taket behöver jag bygga ett fäste för en lampa och sen blir yttertaket på samma sätt som stora templet.
Lite kvar på takstommen, sen ska jag såga till board och få det på plats på taket, så att jag sedan kan klä de bitarna med kaffepinnar!
-
Elevatorlake
Ska du köra med akvarieväxter på djungelbordet eller blir det någon annan variant?Kaptenen skrev:Tempelbrädet har en hel del jobb kvar. Först ska de två mindre templen också göras om och få tak och belysning, sedan ska själva planen fixas, och sedan ska lite LoS-blockers in.Elevatorlake skrev:Vad är det för bord du planerar härnäst?
När hela tempelplanen är klar så blir det en plan med djungel. Den blir nog inte lika avancerat och tidskrävande, då jag redan har nästan alla terrängbitar som behövs klara.
Sedan bör jag knöla in att snickra ihop några nya underbräden, varav ett till tempelplanen, då vi behöver fler sådana till våra nya planer inför November.
Om det sedan finns ett behov, och jag har tid över, så har jag länge velat bygga en snöplan!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Mestadels akvarieväxter! De flesta terrängbitarna är redan klara och användes på gamla djungel/tempel-planen, men kanske blir det någon festlig centerpiece av något annat om jag råkar på det!Elevatorlake skrev:
Ska du köra med akvarieväxter på djungelbordet eller blir det någon annan variant?

Takbjälke på.

Board tillsågad, på dessa bitar skall sedan raderna av kaffepinnar limmas.

På plats, med glipor för att släppa ut ljus!
Det här känns väldigt snuttenuttigt och snabbjobbat jämfört med kolossen till tempeltak jag gjorde nyss!
Busy as always Kaptenen! Grymt bra.
-
Elevatorlake
Tack!

Gaveldekor, skiss

Skiss blir verklighet

Målat svart och drybrushat grått likt resten av templet och sedan limmat på en tillsågad bit 4mm plastglas (Biltema, billigt!)

Karlssons Klister är bra grejer!

Även taket målat svart sen grått. Jag satte röd plastfilm på insidan av gavelfönstret före det här fotot, men det blev inte så bra. Det blev för transparent, så allt inuti taket syntes också. Lösningen blev en bit vanligt vitt skrivarpapper ovanpå det röda, lampan kommer att lysa igenom, men det kommer inte att gå att se in.

TaDaa!
Jag ska prova lite andra färger än rött och se vad jag gillar bäst.
Kvar är sedan bara den andra gaveln, en anordning för att hålla en lampa på plats inuti taket och sladd till denna samt plastglas över det stora runda hålet i botten av taket.

Gaveldekor, skiss

Skiss blir verklighet

Målat svart och drybrushat grått likt resten av templet och sedan limmat på en tillsågad bit 4mm plastglas (Biltema, billigt!)

Karlssons Klister är bra grejer!

Även taket målat svart sen grått. Jag satte röd plastfilm på insidan av gavelfönstret före det här fotot, men det blev inte så bra. Det blev för transparent, så allt inuti taket syntes också. Lösningen blev en bit vanligt vitt skrivarpapper ovanpå det röda, lampan kommer att lysa igenom, men det kommer inte att gå att se in.

TaDaa!
Jag ska prova lite andra färger än rött och se vad jag gillar bäst.
Kvar är sedan bara den andra gaveln, en anordning för att hålla en lampa på plats inuti taket och sladd till denna samt plastglas över det stora runda hålet i botten av taket.
Lite pysslat idag med!

Sladd, lamphållare och lampa inköpt och monterat

Ljuset ska åt alla sidor, plus neråt. Enkla lösningar är ofta de bästa. Krok i taket att hänga sladden på!

Klart! Gavlarna behöll jag röda, men det blir ljusare på bild än i verkligheten.

Det är rött även i taket, ser inte ut så här. Svårt för kameran när det lyser rakt in i den.

Jag gav sladden samma behandling som resten, den smälter in ganska bra där den ligger virad kring en pelare.

Night Fight. Tillsammans med det stora templet, och det tredje när det blir klart, så kan det bli en ganska häftig effekt i ett mörkt rum tror jag!
Tredje och sista templet kvar, sen blir det att fixa lite mindre terrängbitar i marknivå samt själva planen templen ska stå på.

Sladd, lamphållare och lampa inköpt och monterat

Ljuset ska åt alla sidor, plus neråt. Enkla lösningar är ofta de bästa. Krok i taket att hänga sladden på!

Klart! Gavlarna behöll jag röda, men det blir ljusare på bild än i verkligheten.

Det är rött även i taket, ser inte ut så här. Svårt för kameran när det lyser rakt in i den.

Jag gav sladden samma behandling som resten, den smälter in ganska bra där den ligger virad kring en pelare.

Night Fight. Tillsammans med det stora templet, och det tredje när det blir klart, så kan det bli en ganska häftig effekt i ett mörkt rum tror jag!
Tredje och sista templet kvar, sen blir det att fixa lite mindre terrängbitar i marknivå samt själva planen templen ska stå på.