Jupp, sad but true. Återkommer om läget förändras.fauh skrev:Wow - ultrabummer!Spell Familiar skrev:Team Edvinsson måste tyvärr lämna återbud. Blivit dubbelbokad.
TOKs dubbelturnering 2017 (8th ed.) - 1-2 juli
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- Spell Familiar
Re: TOKs dubbelturnering 2017 (8th ed.) - 1-2 juli
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."
-
Johannesson
Fråga 1: Är forgeworld saker tillåtna (från de två index som hinner släppas..)?
Fråga 2: Kan gubbar med bubblor (typ sm kapten) påverka min medspelare om denne har rätt keywords?
Fråga 2: Kan gubbar med bubblor (typ sm kapten) påverka min medspelare om denne har rätt keywords?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Nej och nej. Varje armé för sig och inget fw.
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
-
Azzazzin89
Kan man köra imperial knights i dubbel och singelturneringen?
Jajamensan 
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Dock kommer det begränsas till EN figg på fredagen.Azzazzin89 skrev:Kan man köra imperial knights i dubbel och singelturneringen?
Samt att det högst troligen blir EN per lag/spelare under lördagen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
frostyreload
Vad omfattar/innebär "EN figg" mer regelmässigt/specifikt? Gäller det endast knights eller endast/alla lords of war och är det endast en per lag eller en per spelare?Hylander skrev:Dock kommer det begränsas till EN figg på fredagen.Azzazzin89 skrev:Kan man köra imperial knights i dubbel och singelturneringen?
Samt att det högst troligen blir EN per lag/spelare under lördagen.
Har det bestämts fler restriktioner än vad som tagits upp här i tråden? Något man bör anpassa sig efter? Något max antal när det kommer till modeller för horde-arméer eller så? (Som inte redan begränsas av reglerna för 8th)
Hur funkar deployreglerna om att 50% av arméen måste stå på bordet? Kan jag deploya min armé och min kamrat sätta allt sitt i reserv eller måste vi båda deploya minst 50% var?
Ge mig lite tid idag så kommer lite regler (missions mm upp)
Ang 50% delen så gäller det var och en. Standarden är att du ser din del som en egen armé.
Ang 50% delen så gäller det var och en. Standarden är att du ser din del som en egen armé.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Azzazzin89
Så spelarna kan tillsammans fylla upp detachements även om deras modeller inte delar faction om jag förstår det rätt? Exempel min medspelare har ett brigade detachment med 2 hq dark eldar men jag kan ta upp en trupp slot med Custodes? Får man inte heller ta några andra detachment än de omnämda i Poäng/Komp