Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Röde »

Heja Lars. Vad blir det nu då? Rangers, war walkers?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Alaitoc Avengers

Inlägg av NilssonHarHund »

Det lutar åt war walkers eller wraithlord som omväxling till infantrimålning. Inväntar rangers och aspects tills dess jag antingen hittar billiga begagnade eller det släpps nya i plast.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Alaitoc Avengers

Men jag är också väldigt sugen på att måla en karaktär, typ en Autarch till fots.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

NilssonHarHund skrev:Men jag är också väldigt sugen på att måla en karaktär, typ en Autarch till fots.
Gört!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Alaitoc Avengers

Det blev en Autarch och en låda Wraithguard. Fordonen får vänta på magnetbeställning.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Superfint gäng!
Familjefoton på fina välmålade arméer är något av det bästa jag vet inom den här hobbyn! :wub:
NilssonHarHund skrev: Det hör verkligen inte till vanligheterna att jag har slut på figurer till ett projekt (sch, vi pratar inte om de andra projekten).
Självklart räknas inte gamla projekt in! Ett avslutat projekt ger alltid tillstånd till nya modeller!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Grymt tjusigt :)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Min idé om en Autarch till fots fungerade inte så bra i praktiken som den gjorde i teorin. Den bevingade autarchens ben görs inte så lätt om till en snygg neutral posering. Istället för en ful konvertering får det bli en enklare weapon swap och behålla vingarna. För att det ska fungera behöver jag dock ett scorpion chainsword. Det andra alternativet är att bara ha en avenger catapult. För det är coolt med chefer beväpnade som vanliga nissar.

Såg nyligen några snygga scorpions i målade i vitt. Eventuellt får det bli sådana istället för banshees, för extra sneaky.
Kaptenen skrev:Självklart räknas inte gamla projekt in! Ett avslutat projekt ger alltid tillstånd till nya modeller!
Det står en halvfärdig space marine captain med thunder hammer på målarbordet; en livlina om andan faller på att måla grönt istället för blått.
Nurgle skrev:Grymt tjusigt :)
Kaptenen skrev:Superfint gäng!
Familjefoton på fina välmålade arméer är något av det bästa jag vet inom den här hobbyn! :wub:
Tack hörrni!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Noice! Snyggt jobbat.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Väldigt crispt målat. Inspirerande.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar