Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin

Re: Space Marines

Inlägg av Jocke Rapp »

fjugin skrev:
Jocke Rapp skrev:Ändrat lite minus bland fordon (gäller alla SM-chapters och CSM).
Tror ni missat CSM-vindicator. Den är nu dyrare poäng, sämre utrustad och ger mer kompminus..
Jag säger som GW: It's intentional.

Nä, men det ska vara samma för CSM.

Mork

Inlägg av Mork »

Combi-vapen är absolut värda sitt minus.
Mork, the articulate ork!

Jacke

Inlägg av Jacke »

Jocke Rapp skrev:
fjugin skrev:
Jocke Rapp skrev:Ändrat lite minus bland fordon (gäller alla SM-chapters och CSM).
Tror ni missat CSM-vindicator. Den är nu dyrare poäng, sämre utrustad och ger mer kompminus..
Jag säger som GW: It's intentional.

Nä, men det ska vara samma för CSM.
Possesion?

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Varför ger marine predators ett mer minus i komp än CSM?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

För att de är billigare?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Chaos predden kostar lika mycket som BA predden, men BA predden är fast :P
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

med 10/15 poäng beroende på weaponsetup, känns inte som att det borde skilja på 1 komp, var den inte baserad på -1 per 30p för fullt balanserade units?

då borde väl chaos vindicator också kompa ett billigare, eftersom den är precis lika mycket dyrare?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Snot skrev:med 10/15 poäng beroende på weaponsetup, känns inte som att det borde skilja på 1 komp, var den inte baserad på -1 per 30p för fullt balanserade units?

då borde väl chaos vindicator också kompa ett billigare, eftersom den är precis lika mycket dyrare?
1 komp per 30 poäng är något vissa som använder sig utav kompmallen tycker det är kul att räkna på, men det är inget som vi kompmallsskapare bryr oss alltför mycket om.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Snot skrev:då borde väl chaos vindicator också kompa ett billigare, eftersom den är precis lika mycket dyrare?
Chaos Vindin, tycker iaf jag, fyller en större roll i codexen än lojalist Vindin.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Norrland skrev: Chaos Vindin, tycker iaf jag, fyller en större roll i codexen än lojalist Vindin.
Nu går jag lite OT och spammar men detta var rätt intressant. Vad är det för roll du tänker på då? Kaos får inte in vettig longrange shooting i fast och elite som marinsen. Tänker bla. på styrka 8 2-skott vapen och dreads med dubbla autokanoner som SM kan ta. Jag brukar använda heavyn till det (havocs, preds, obbar). Jag må vara sjukt begränsat i mitt tänk men om man inte kör med lash of submission så kan jag ärligt talat inte komma på vad chaos vindicatorn tillför.

On topic:
Chaos predden (den med heavy bolters,akan och mitt tycke överlägset mest användbara) är 18% dyrare än den spejsmariniga. För vindikatorerna är skillnaden 8%. Trots det så tycker jag att -5 i komp för en pred svider ganska mycket.

Disclaimer: Jag har aldrig nånsin räknat rätt när jag har skrivit ett inlägg på svenska40k.... ever.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Skriv svar