Vad kommer härnäst?

Har du hört det senaste från GW?
Ascii

Vad kommer härnäst?

Inlägg av Ascii »

Nu när Blood Angels äntligen kommit, är det någon som vet vilket lag som står på tur för en uppdatering?

paintner

Re: Vad kommer härnäst?

Inlägg av paintner »

Ascii skrev:Nu när Blood Angels äntligen kommit, är det någon som vet vilket lag som står på tur för en uppdatering?
enlight warseer är det Daemonhunters som fått förtur innan DE som ryktas komma till jul.

Daemonhunters (alla typer, Witch, Xeno etc.) ska tydligen komma efter Fantasy 8 boken i slutet av sommaren.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Wooot?! Ska en Xenoshuntercodex komma? Typ fjörtielva år försent.

paintner

Inlägg av paintner »

Norrland skrev:Wooot?! Ska en Xenoshuntercodex komma? Typ fjörtielva år försent.
nya codexen ryktas heta 'Inqusitors' och innehålla alla falanger av det som inkluderar det.

klippt från Warseer - orginaltrådens länk
So while I was up at my local GW I was talking with a Red Shirt and Black Shirt. I purchasing a Inquisitor and the guy asked if I new the Plastics for the GKs were coming out soon. I asked if that was now confirmed and he said Yes. I asked when, and he told me that they had beat out DE for release, but that DE was also confirmed as arriving by Christmas.

Evidently the information comes from a conference out in Las Vegas.

The facts I know from the conversation.

1. Inquisitor Dex will arrive before DE
2. DE by Christmas
3. Inquisitor Dex will be after 8th Ed Fantasy
4. One Codex to contain all Ordo's, Malleous, Xeno, and Heriric
5. Sisters will not be present in the Dex, but will have there own Codex at a later time.
6. Deathwatch/Alien Hunters will be present

Other info based on them not actually getting to see the Codex but talking with the people, sounds like you'll still be able to build a pure GK army, and sounds like it will be more useful. Points Drop on PAGKs, TGKs to stay about the same point cost but be better.

That's about all I know for now, more info to come as I get it.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Det tror vi inte på.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

skulle inte systrar komma i pdf eller WD i sommar?

Lunaticman

Inlägg av Lunaticman »

Wow vad häftigt med Death watch!

DE har behövt ett nytt codex så länge nu att jag knappt tror på rykten om dem längre...

Annars blir det spännande :P

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

6. Deathwatch/Alien Hunters will be present
Sweet, och jag som utav en händelse håller på att bygga en sådan armé.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

paintner

Inlägg av paintner »

Lunaticman skrev:Wow vad häftigt med Death watch!

DE har behövt ett nytt codex så länge nu att jag knappt tror på rykten om dem längre...

Annars blir det spännande :P
vad jag förstått utifrån rykten och diskussioner man läst så är GW rädda för att släppa DE för att för få personer spelar dem, men det är ju få personer som spelar dem pga att det inte finns ngt nytt ... moment 22.

sen var det rykten om att de gjorde om hela rangen då modellerna inte blev bra.

men som vanligt är det rykten osv.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Jag tycker DE är riktigt skoj o spela. Hastighet, firepower, bra i cc men dör som flugor. Gör dom ganska intressanta då man inte kan fega något vidare och inte heller vara för aggro mot annat cc.

Tyvärr är regler och figurer ganska dåliga. Inte så konstigt med tanke på åldern men jag är lite rädd för att dom nerfar lordsen i nya codexet:P Fast det mesta lär ju bli upphottat och bättre.

Så.. jag som just funderade på o köpa en färdig demonjägararmé på blocket. Ska jag vänta om det nu kommer massa nya figurer. Alltid roligare o knåpa ihop något nytt själv.

Vänta eller inte?
Har ingen stress direkt, kändes bara skoj med ännu en armé som kan bli stående=)

Skriv svar