Alaitoc Avengers

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Alaitoc Avengers

Inlägg av Röde »

Topp!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Autarch klar!

Bild Bild
Nurgle skrev:Det vita på hjälmen kanske skulle kunna gå åt det lite gulare/benvita hållet
Återigen, tack för tipset! Jag blev jättenöjd med resultatet (utspädd yriel yellow som selektiv wash).

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Applåder!

holyalex

Inlägg av holyalex »

fantastiskt snyggt! är ute efter att göra ett coolt rött svärd till mina solar auxilia, vill du avslöja färger och hur du blandat ut dem för att få ditt resultat?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

holyalex skrev:fantastiskt snyggt! är ute efter att göra ett coolt rött svärd till mina solar auxilia, vill du avslöja färger och hur du blandat ut dem för att få ditt resultat?
Man tackar! Svärdreceptet är som följer.

Basecoat: mephiston red
Wash: carroburg crimson, fast bara ungefär halvvägs från hjaltet till spetsen längs med eggen och motsatt på den platta delen av bladet. Upprepa, fast inte på hela ytan som nyss washats, för att få en mjukare övergång.
Blending: evil sunz scarlet följt av wildrider red, i motsatt riktning från washen
Edge highlight: wild rider red
Eldeffekten: slumpmässiga fläckar av wildrider red följt av ännu mindre av averland sunset och till sist yriel yellow. På mörkare ytor evil sunz scarlet först.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sweet!

holyalex

Inlägg av holyalex »

NilssonHarHund skrev:
holyalex skrev:fantastiskt snyggt! är ute efter att göra ett coolt rött svärd till mina solar auxilia, vill du avslöja färger och hur du blandat ut dem för att få ditt resultat?
Man tackar! Svärdreceptet är som följer.

Basecoat: mephiston red
Wash: carroburg crimson, fast bara ungefär halvvägs från hjaltet till spetsen längs med eggen och motsatt på den platta delen av bladet. Upprepa, fast inte på hela ytan som nyss washats, för att få en mjukare övergång.
Blending: evil sunz scarlet följt av wildrider red, i motsatt riktning från washen
Edge highlight: wild rider red
Eldeffekten: slumpmässiga fläckar av wildrider red följt av ännu mindre av averland sunset och till sist yriel yellow. På mörkare ytor evil sunz scarlet först.
tack! förjäkla tjusigt. köpt på mig massa lösa svärd jag hittat så att jag kan träna! :geek:

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

WIP Wraithlord. Mycket tacksam modell att bygga och måla, även om jag ångrar vissa limningar såhär i efterhand. Alla fyra shurikenvapnen ligger ännu halvt grundsprayade. Mycket skönt att kunna måla dem separat.

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Kommer bli bra det där...

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Vackert!