Alaitoc Avengers
Re: Alaitoc Avengers
Riktigt snyggt! Tummen upp!
- NilssonHarHund
Jag har länge stört mig på (åtminstone) två saker
1. Det finns ingen warlock till fots i plast
2. Farseern är alldeles för tråkigt utsmyckad, med för lite bling.
Men efter lite närmare studerande av Eldrad och farseern kom jag fram till att de båda seten kunde kombineras. Byta ut Eldrads specifika hjälm, använda hans alternativa vänsterarm och till sist ersätta staven med ett spjut. Resultat: Farseer med bling!
Resterande farseerdelar och hjälmen från wraithfighterpiloten blir spiritseer/warlock. Tog bort runan längst ner på rune armourn för att bli närmare en warlocks dito. Tyvärr var det inte praktiskt genomförbart att skära loss all run armour nedanför midjan, eftersom ytan under inte är skulpterad. Var länge ute efter en stavtopp liknande den som den riktiga spiritseern. Men detta spjut från high elfs har samma form som alaitocsvärdet, så det får duga.
... och till slut ett tack till hejaropen!
1. Det finns ingen warlock till fots i plast
2. Farseern är alldeles för tråkigt utsmyckad, med för lite bling.
Men efter lite närmare studerande av Eldrad och farseern kom jag fram till att de båda seten kunde kombineras. Byta ut Eldrads specifika hjälm, använda hans alternativa vänsterarm och till sist ersätta staven med ett spjut. Resultat: Farseer med bling!
Resterande farseerdelar och hjälmen från wraithfighterpiloten blir spiritseer/warlock. Tog bort runan längst ner på rune armourn för att bli närmare en warlocks dito. Tyvärr var det inte praktiskt genomförbart att skära loss all run armour nedanför midjan, eftersom ytan under inte är skulpterad. Var länge ute efter en stavtopp liknande den som den riktiga spiritseern. Men detta spjut från high elfs har samma form som alaitocsvärdet, så det får duga.
... och till slut ett tack till hejaropen!
Snyggt med hjälmen!
Jag gillar vinkeln på spjutet bakom rygg också, ser coolt ut!
Jag gillar vinkeln på spjutet bakom rygg också, ser coolt ut!
Spjutet är perfekt. Passar bra in i armén också.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
- stormshaft
Hade helt missat din flygare, fick hoppa tillbaka sex sidor eller något, oerhört vackert med fjädrarna och effekterna på vingarna. Top fucking notch.
- NilssonHarHund
Ett tiotal gemstones, alla dessa förbannade väskor, klingan och lite slumpmässig småfix kvar. Basen får vänta till avengers får sina. Bilderna blev lite suddiga ser jag nu, men det får duga för WIP. Nästa gång blir det seriöst och ljustält och sånt.
Tack ni andra också!
Kul att du tar dig tid att gå igenom tråden igen!stormshaft skrev:Hade helt missat din flygare, fick hoppa tillbaka sex sidor eller något, oerhört vackert med fjädrarna och effekterna på vingarna. Top fucking notch.
Kaptenen skrev:Jag gillar vinkeln på spjutet bakom rygg också, ser coolt ut!
Det är bra att resterna från bygget av mitt high elf blood bowl lag kan göra nytta. Man ska aldrig slänga bitz, för då kan man gå miste om såna uppmuntrande ord. Så kan vi ju inte ha det.Serpent skrev:Spjutet är perfekt. Passar bra in i armén också.
Tack ni andra också!
- NilssonHarHund
Farseer och ytterligare fyra avengers klara! Det senare innebär att jag nu har tre spelbara squads, från tre olika shrines.
Imorgon ska de få sitt elddop i parturnering. Låt oss hoppas att snön inte smälter.
Imorgon ska de få sitt elddop i parturnering. Låt oss hoppas att snön inte smälter.