Visst fan, jag snurrade till det där litet, ursäkta.Nefrums skrev:Man behöver aldrig slå mer än ett test per movment..Gonka Koff skrev:Skimmers måste nog slå två slag - ett för att starta och ett för att landa.
Men angående Thunderfire Cannon vs Night Spinner så är alltså spinnern bättre mot infanteri, men exakt samma mot fordon och bikers. Jag undrar väl då litet om det verkligen är så superläskigt att slå dangerous terrain för infanterister. Var sjätte tar en wound, visst. Men det påverkar inte multiwoundmodeller nämnvärt, invo saves skyddar ju också (bara var 18:e dunderminator eller zoantrope tar ett wound osv).
För hordarméer borde det väl inte vara så fantastiskt läskigt att bli av med var 6:e modell - det kan säkert i många fall vara BRA att plocka bort en och annan boy precis innan fienden skall till att charga.
De dyra och viktiga modeller som inte sitter i fordon men som ändå vill promenera omkring har i de allra flesta fallen mer än ett wound eller bra invo-save, och påverkas därför inte så värst av dangerous test.
Eller missar jag nåt: vad är det för enheter som drabbas värst av det här?