Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Eldar
De ger ju redan pluskomp (med Jepparäkning). Och jag tycker att flera av dem är rätt bra. Om något borde de kompas hårdare.PerS skrev:Hur är det tänkt inför kompmall 6? För jag tycker bland annat att Alla phoenix lords utom möjligen Asurmen kompas aningen för hårt. De är ganska värdelösa med inget invo save och kostnad på runt 200p.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Dom borde framförallt kompas olika. Barroth är sjukt mycket sämre än karandras tex.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Håller helt klart med om att Phoenix Lords bör kompas om, ingen av dem förtjänar en så snäll komp som de har nu.
De bör börja på -5 komp enbart för stats och sedan kompas hårdare individuellt beroende på förmåga.
Jag föreslår något i stil med:
Baharroth: -5 (han är i stort sett meningslös)
Asurmen: -15 (han är helt galet bra)
Maugan Ra: -15 (rysligt starkt vapen med möjlighet att ignorera cover skjuta snabbare och hög mobility)
Fuegan: -10 (han är bra men inte lika bra som Ra och Asurmen)
Karandas: -10 (samma resonemang som Fuegan)
Jain Zar: -10 (samma resonemang som de övriga)
De bör börja på -5 komp enbart för stats och sedan kompas hårdare individuellt beroende på förmåga.
Maugan Ra: -15 (rysligt starkt vapen med möjlighet att ignorera cover skjuta snabbare och hög mobility)
Baharroth är en 200p point sink och borde således ge plus.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Jepparäkning räknas inteMortarion skrev:De ger ju redan pluskomp (med Jepparäkning). Och jag tycker att flera av dem är rätt bra. Om något borde de kompas hårdare.PerS skrev:Hur är det tänkt inför kompmall 6? För jag tycker bland annat att Alla phoenix lords utom möjligen Asurmen kompas aningen för hårt. De är ganska värdelösa med inget invo save och kostnad på runt 200p.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Varför är Asurmen bättre än de andra? Det enda han har är invo save, de andra slåss betydligt bättre än han. Och varför -5 för statsen? De är ju bara marginellt bättre än en SM kapten i statsen.McGordon skrev:Håller helt klart med om att Phoenix Lords bör kompas om, ingen av dem förtjänar en så snäll komp som de har nu.
2+, A4, Fearless, Eternal Warrior, Fleet. (Och WS, BS och I 7, vilket ju mycket riktigt bara är marginellt bättre.)Jacke skrev:De är ju bara marginellt bättre än en SM kapten i statsen.