Det har spelats UKGT final i helgen. Jag snubblade över denna tråd på Dakka, och tyckte att det stod en hel del intressant däri.
Eftersom vi powergejmar så klent här i ankdammen kan det vara bra att veta vad som händer där ute i stora världen
Gonkas sammanfattning:
Seer Councils i topp. Lash toppar orks, inga demoner högt placerade, Nids fortfarande svaga och fortfarande ingen som lyckats vinna med Space Marines/Tau/IG/Necrons.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
En ganska intresant grej som tas upp i trådens meta-gejmande, förrutom att orker tydligen har problem med dubbla lash armeér och att SM suger i okompat (något jag gärna ger mig på att försöka motbevisa) är att 1500p-formatet verkar bädda för mer varierade arméer, ett uppmärkasmmande jag tycker vi borde ta till oss här i sverige.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Bengtsson den yngre skrev:En ganska intresant grej som tas upp i trådens meta-gejmande, förrutom att orker tydligen har problem med dubbla lash armeér och att SM suger i okompat (något jag gärna ger mig på att försöka motbevisa) är att 1500p-formatet verkar bädda för mer varierade arméer, ett uppmärkasmmande jag tycker vi borde ta till oss här i sverige.
Lite intressant och veta hur du resonerar (eller vad du baserar det på). Jag har alltid sett det som att mer poäng gör att de bra enheterna inte får lika mycket slagkraft och att arméerna överlag kommer hamna närmre "lika antal hårda enheter". Fast det är klart, det finns massa enheter som alltid kommer med på 1750 pts som kanske inte är med på lägre poäng...
Har ingen erfarenhet av att möta dom, men warlocks och seers är allmänt irriterande eftersom dom aldrig dör, men horder borde ju säga hej och köra över dom eller?