Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Jacke

Re: Blood Angels

Inlägg av Jacke »

Zurken skrev:Drop Pods till Death Company borde ge minus. De bör också få lite extra plus för Jump Packs och om det inte finns några transporter i armén
Ett jump pack som kostar 15p per person skulle man ju knappt köpa under vapenhot. Tveklöst en av de minst prisvärda uppgraderingarna i codexen enligt mig. 5p ja, 10p kanske. 15p aldrig

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Självklart ska DC få minus för Pod, det är bara en miss. Med jump packs blir enheten bättre, men mindre prisvärd, därav +-0. Men de kan kanske ge lite plus.

För övrigt ska Blood talons på en dread i pod såklart också ge mer minus i pod (precis som blood fist), det fixas i nästa version.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

iom det nya fordonsminuset så ligger nu BA bra i komp, bra jobbat. Några små saker som kanske ska ändras. Men det gäller mest hela marinessetupen.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Varför får assault squads med jump packs -1 extra om de är 10 man? Jag köper att de får extra minus om de tar två specialvapen, eftersom det blir mycket bättre, men borde inte det minuset ligga på vapnen i så fall? För 10 assaultmarines utan specialvapen är inte speciellt mycket bättre än 9. Med tactical squads finns det en vits att dela upp enheten i combat squads eftersom ena halvan kan åka runt i rhinon och skjuta specialvapen medan den andra halvan står i en skog och skjuter tunga vapen. Men assault squads med jump packs (utan två specialvapen) känner jag att man i princip aldrig vill combat squada. 5 assault marines kommer att studsa mot i princip vad som helst i närstrid.

Så jag anser att det minuset skall ligga på det andra specialvapnet istället för enhetsstorleken.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Är de 10 man så har man potentiellt 2 scoring enheter. Är de 9 har man bara en. Bara den möjligheten gör det värt -1.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Mortarion skrev:Varför får assault squads med jump packs -1 extra om de är 10 man? Jag köper att de får extra minus om de tar två specialvapen, eftersom det blir mycket bättre, men borde inte det minuset ligga på vapnen i så fall? För 10 assaultmarines utan specialvapen är inte speciellt mycket bättre än 9. Med tactical squads finns det en vits att dela upp enheten i combat squads eftersom ena halvan kan åka runt i rhinon och skjuta specialvapen medan den andra halvan står i en skog och skjuter tunga vapen. Men assault squads med jump packs (utan två specialvapen) känner jag att man i princip aldrig vill combat squada. 5 assault marines kommer att studsa mot i princip vad som helst i närstrid.

Så jag anser att det minuset skall ligga på det andra specialvapnet istället för enhetsstorleken.
En sak är att du får möjligheten till extra scorningenhet om du vill.

the godfather

Inlägg av the godfather »

det är faktiskt rätt hett att deepa för bloodangels. så en femma med 2 meltor deepar, och en femma med 12 tums move är rätt grym på att fega och ta objektiv sent.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Mutt skrev:Är de 10 man så har man potentiellt 2 scoring enheter. Är de 9 har man bara en. Bara den möjligheten gör det värt -1.
Man förvandlar en enhet som kan göra något till två som nästan bara kan scora. Inte värt det.

Och möjligheten att få två scoring units gäller ju även utan jump packs, men då får man inte minus för att vara 10.
det är faktiskt rätt hett att deepa för bloodangels. så en femma med 2 meltor deepar, och en femma med 12 tums move är rätt grym på att fega och ta objektiv sent.
Fast då räknar du med två specialvapen, vilket jag också anser skall ge minus. Då kan nämligen femmorna göra saker.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Visst borde de få -1 även om de är utan jump pack, det har du rätt i.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

2 Scoring enheter som han hoppa ska utan tvekan ge ett minus till
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar