Resultat/diskussion från UK GT finals

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Resultat/diskussion från UK GT finals

Inlägg av Nefrums »

det är inget som helt problem för ett bike counsil att charga 90 orker, orkerna flyr ändå efter 2 cc rundor.. och counsilet tar knappt några förluster..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Att ta 90 orker på en gång gör ju faktiskt ont även för ett seer council. Ett maxat råd dödar ju typ bara 15/10 (plus no retreat) per runda och orkerna flyr ju inte förens de är nere under 11. Och man kan ju inte alltid styra helt på vilken enhet man concentrerar attaker på iom att man i första hand måste slå på modeler i btb. 15 slugga boys dödar trots allt en warlock, och varje som dör svider lite.

Det sagt så tar ju 90 orker rätt mycket plats och så länge det rörliga rådet kan anfalla från ett håll så ork spelaren inte kan få in så tokmycket engaged orker varje runda så vinner de.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

vad är svårt att förstå.. alla orcer dör på 2 cc faser.. på chargen vinner consilet närstriden med 15-20.. dvs ca 50 orcer där av combat result första rundan.. resten dör eller flyr andra cc rundan..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Det är faktiskt helt skruvat att det är så jäkla bra.

Jag kom att tänka på den här filmen, jag hade för mig att det var seer council som chargade orker, men det var visst nån BA veteran squad eller nåt. Mellan minut 1-2 ser man hur den stackars orkspelaren tar typ 15 förluster i en närstrid, och har tolv boys kvar när förlusterna plockats bort. 15 6+ saves senare är alla boysen borta.

http://saimhann.blogspot.com/search/label/Vs.%20Orks

Litet längre fram i filmen utplånas nob bikers, i denna film är båda uberbikeenheterna dock ganska små.

Hursomhellst är "The Way of Saim Hann" en rätt kul sida, synd att dom är sämst i världen på att filma. Att dom är självgoda jänkare orkar jag dock inte bry mig om, jag är luttrad ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

De dödar i snitt 15 orker. Sen får ju orkerna trots allt slå tillbaka innan combat results, det är 75 orker. Utan att räkna nobs med klor så är det ~6 osaveade wounds på rådet. Så om rådet ska ha någon chans så måste de kunna chargea de 90 orkerna så att bara ett fåtal kan bli engaged, för alla de dödar lär ju tas från unengaged modeller om det finns några. Det är nu det gäller att ha små flygbaser på sina jetbikes! :lol:

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det är sant.. 75 orcer dödar faktiskt 4,16 warlocks...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

<mathhammer>
Chargeande council med Farseer får in 17 träffar, 14,17 wounds, 11,81 orker dör.

75,18 orker slår tillbaka med 225,58 attacker :shock:, får in 112,79 träffar, 37,60 wounds, 4,18 warlocks dör. 3 nobz med klor slår, 0,94 warlocks till dör, här finns det dock en viss risk att Farseern instadör.

6,69 i skillnad, så det dör ytterligare 16,73 orker.

Runda två, Farseer och 4,88 warlocks får in 6,21 träffar, 5,17 wounds, 4,31 orker dör.

54,15 orker slår tillbaka, 3,00 warlocks dör. Nobzen dödar ytterligare 0,94 warlocks.

0,37 i skillnad, 0,93 extra orker dör.

Runda tre, de sista 1,94 spetsöronen dör, obetydliga orkförluster.
</mathhammer>

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Räkna du verkligen med Enhance där? Den ger Warlocksen WS 5.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Bengt skrev:Räkna du verkligen med Enhance där? Den ger Warlocksen WS 5.
Nej det gjorde han inte...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det är hur som helt ett ointressant teoretiskt exempel.

Watlocksen har bättre move osh bestämmer därför när och var striderna blir.

Skriv svar